Nationaal Congres

Online Verbinding

8 april 2025

Direct naar het aanmeldformulier >>

Nationaal Congres Online Verbinding

Organisaties gebruiken een overvloed aan tools voor interne communicatie. Voorbeelden zijn het intranet en de tools van Microsoft zoals Teams. Bij het Nationaal Congres Online Verbinding scheppen we orde in de chaos. Je krijgt antwoord op vragen zoals: Welke middelen kun je het beste gebruiken? Hoe zetten andere organisaties deze tools succesvol in? Als jij ook grip wilt krijgen op interne communicatie, dan zien we je graag bij ons congres op 8 april in het Postillion hotel in Bunnik. 

Zes redenen om erbij te zijn

Praktijkgericht en actueel

Sprekers gaan in op de dagelijkse praktijk anno 2025.

Eerlijke verhalen

In de praktijkcases vertellen organisaties niet alleen wat goed gaat maar ook wat beter kan.

Kennis delen met vakgenoten

Veel ruimte om kennis te delen met vakgenoten van andere organisaties

Laatste trends

Aan bod komen Microsoft 365, sociaal intranet en andere tools voor interne online communicatie

Geen doorverkoop van persoonsgegevens

Naderhand word je dus niet ongevraagd gebeld of gemaild door sponsors etc.

Denk en doe actief mee

Er zijn vier workshops waar je zelf aan de slag gaat.

Voor wie

Professionals van o.a. Communicatie, HR en IT die willen weten hoe ze interne tools voor communicatie het beste kunnen inzetten. Denk daarbij aan bijvoorbeeld aan een sociaal intranet of de tools van Microsoft zoals Teams.

Sprekers

Klik op de foto voor meer info

Alex van Schooten

organisator en dagvoorzitter >>

Met zijn bedrijf Communicatiebureau De Walvis organiseert Alex events op gebied van intranet en de digitale werkplek. De Walvis is zelfstandig en dus niet gelieerd aan een softwareleverancier. Sinds 2013 heeft Alex al ruim 40 (!) bijeenkomsten georganiseerd. Op locatie en online. Voorbeelden zijn het Nationaal Congres Online verbinding en Hét Nationaal Intranetsymposium.

Peter Haan

directeur adviesbureau Evolve >>

Evolve is gespecialiseerd in het verbinden van medewerkers via interne digitale media en doet dat al 12 jaar voor ruim 150 opdrachtgevers. Peter voerde projecten uit voor o.a. PostNL, het ministerie van Economische Zaken, gemeente Rotterdam, BAM, KPN, TNO, SNS REAAL, Philips en Ziggo. Daarnaast geeft hij regelmatig inspiratiesessies voor senior management en directie.

Christiaan Lustig

onafhankelijk strateeg digitale werkomgeving >>

Christiaan is onafhankelijk adviseur op het gebied van intranet, de digitale werkomgeving en digital employee experience. Hij werkte voor onder meer Alliander (Step Two Intranet & Digital Workplace Award 2022), Espria (Digital Impact Best Intranet Award 2018), Openbaar Onderwijs Groningen, het RIVM en de gemeente Rotterdam.

Fay Looman

consultant adviesbureau work21 >>

work21 begeleidt organisaties wendbaar te worden in een digitale tijd. We adviseren organisaties op het snijvlak van mens, organisatie en technologie, waarbij de mens altijd centraal staat. Voorbeelden van klanten: TenneT, UMC Utrecht, TU Delft en gemeente Leiden.

Esther Slotema

consultant adviesbureau work21 >>

work21 begeleidt organisaties wendbaar te worden in een digitale tijd. We adviseren organisaties op het snijvlak van mens, organisatie en technologie, waarbij de mens altijd centraal staat. Voorbeelden van klanten: TenneT, UMC Utrecht, TU Delft en gemeente Leiden.

Doreen Borneman

directeur adviesbureau Adoptics >>

Doreen is adviseur en trainer met een focus op interne communicatie en digitaal samenwerken. Met haar ruime ervaring op het gebied van interne communicatie bij veranderingen - o.a. bij Rijn IJssel, een onderwijsinstelling die in 2018 de Intra.NET Reloaded Berlin Award won - ondersteunt ze vanuit Adoptics organisaties om te komen tot een communicatie- en samenwerkportal waar medewerkers blij van worden.

Xandrina de Kruijff

communitymanager AS Watson

De AS Watson Group is werelds grootste internationale health & beauty retailer met 16.800 winkels en ruim 130.000 medewerkers wereldwijd. In Nederland gaat het om o.a. Kruidvat, Trekpleister en ICI PARIS XL.

Janine Dumont

zelfstandig projectmanager >>

Ruim twintig jaar ervaring als projectmanager (digitale werkplekken / soc. intranetten / adoptie etc.). Projecten die spelen op het snijvlak van IT, mens en organisatie. twee werelden waarin ik me makkelijk beweeg en die ik met elkaar weet te verbinden. Met veel oog voor het adoptieproces. Dat leidt tot een beter resultaat én betere digitale ervaring.

Lesley van der Klaauw

community management Min. van Justitie >>

Lesley heeft veel ervaring op gebied van digitale tools zoals intranet. Zij heeft meerdere platformen ontwikkeld en doorontwikkeld. Onder andere bij de overheid, in de ouderenzorg en in de gezondheidszorg. Op dit moment is ze verantwoordelijk voor de dooronwikkeling van de interne community bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid.

Erik Krois

digital workplace consultant bij Mixit >>

Mixit is een digital workplace bureau. Het motto: ‘iedereen verdient een altijd passende digitale werkplek’. Het bureau zorgt ervoor dat mensen makkelijk met hun digitale omgeving kunnen werken zodat zij én hun organisatie er beter van worden. Mixit adviseert, ontwerpt en begeleidt de verandering die hierbij komt kijken. Klanten zijn o.a. de Volksbank, gemeente Amsterdam, Vebego en Rivas Zorggroep.

Samuel Driessen

consultant bij adviesbureau Evolve >>

Evolve is gespecialiseerd in het verbinden van medewerkers via interne digitale media en doet dat al 12 jaar voor ruim 150 opdrachtgevers. Samuel voerde projecten uit voor o.a. de NAVO, Atradius, Royal Reesink, ErasmusMC, BNP Paribas, Umicore, Gemiva en het RIVM.

Justus Beek

klantadviseur en managing partner bij Plek >>

Een succesvol sociaal intranet dient meerdere doelen en heeft meerdere eigenaren. Met Plek laat je de doelen van management, HR, communicatie en IT elkaar versterken. Het intranet is zeer compleet en uitbreidbaar, zodat je alle soorten communicatie, productiviteit en de medewerkerservaring kunt ondersteunen. Klanten zijn o.a. winkelketen Zeeman, Rivas Zorggroep, gemeente Amstelveen en Zaans Medisch Centrum.

René Jansen

directeur Winkwaves >>

Winkwaves maakt Harmonics: een flexibel platform dat is in te zetten als sociaal intranet, online community of als tool voor organisatieontwikkeling. De tool is het begin, de mindset bepaalt het succes. Daarom specialiseert Winkwaves zich in een participatiegedreven aanpak. De mogelijkheden zijn eindeloos, het doel blijft gelijk: Winkwaves Harmonics is voor iedereen die samen meer wil bereiken.

Susanna Koning

communicatiemedewerker bij De Nederlandsche Bank >>

De Nederlandsche Bank is de onafhankelijke centrale bank en toezichthouder voor het financiële stelsel in Nederland.

Annemarie Wiersma

communicatieadviseur ziekenhuis Nij Smellinghe >>

Een gezondheidsorganisatie waar patiënten en medewerkers zich thuis en welkom voelen. Dat is de kracht van ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten. Het ziekenhuis levert zorg, passend bij de behoeftes en mogelijkheden van de patiënten.

Linda Sijtsma

communicatiemedewerker ziekenhuis Nij Smellinghe >>

Een gezondheidsorganisatie waar patiënten en medewerkers zich thuis en welkom voelen. Dat is de kracht van ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten. Het ziekenhuis levert zorg, passend bij de behoeftes en mogelijkheden van de patiënten.

Danya Bessembinder

communicatieadviseur De Jong & Laan >>

De Jong & Laan is een accountants- en advieskantoor met meer dan 20 vestigingen in heel Nederland. Het bedrijf telt bijna 1000 medewerkers.

Peter de Graaf

CEO I4-YOU Business Solutions >>

I4-YOU is erop gericht om medewerkers zo effectief mogelijk met Microsoft 365 te laten werken. Daarbij specialist als het gaat om document management en intranet. In de afgelopen 8 jaar nogal wat intranets op basis van SharePoint en Valo geïmplementeerd. Dit bij klanten van klein tot groot (zoals Carglass, Swinkels Family Brewers en Royal BAM). Sinds kort partner van Fresh intranet.

Bo van der Linden

Microsoft 365 Business Consultant I4-YOU >>

Een toekomstbestendig intranet op SharePoint! Met Fresh Intranet combineer je de krachtige basis van SharePoint met extra functionaliteiten als AI voor slimmer zoeken en contentcreatie, geavanceerde webparts zoals een smoelenboek, uitgebreide stylingopties en intuïtieve navigatie. Zo ontstaat een intranet dat medewerkers écht verbindt, samenwerking versterkt en communicatie moeiteloos stroomlijnt.

Programma


8.45

Ontvangst en registratie

9.15

Welkom door dagvoorzitter Alex van Schooten

9.35

Panel met communicatieprofessionals over inspirerende praktijkcases

Sociaal intranet, Teams, Viva Engage, narrowcasting,  elektronische nieuwsbrieven.  Het aanbod aan digitale communicatmiddelen wordt groter en groter. Communicatieprofessionals van verschillende organisaties geven inspirerende voorbeelden van het gebruik van deze tools in hun organisatie. Panelleden zijn onder andere Susanna Koning,  Annemarie Wiersma en Linda Sijtsma. Susanna is webmaster bij De Nederlandse Bank. Linda en Annemarie verzorgen de communicatie bij ziekenhuis Nij Smelinghe.

10.10

Breakout-ronde met workshops van 75 minuten

AI is de ideale verhalenverteller. Dat zegt Erik Krois, digital workplace consultant bij adviesbureau Mixit. In deze workshop ga je met je telefoon aan de slag met  verschillende use cases (scenario’s). Je geeft Chat GPT opdrachten om onder andere teksten te schrijven die aansluiten bij jouw situatie. Ook is er ruimte om ervaringen te delen met de andere deelnemers. Daarnaast geeft Erik veel praktische voorbeelden en feedback.

We begrijpen dat je geen zaken wilt delen met ChatGPT die privacygevoelig zijn. Je kunt dus ook een fictieve organisatie nemen. Tot slot. Is Chat GPT veilig? Volgens deze website wél en kun je dus gewoon je (zakelijke) telefoon gebruiken. Durf je het toch niet aan? Kijk dan tijdens deze workshop op de telefoon van je buurman of buurvrouw.

In een tijd waarin flexibel werken de norm is geworden, is het bevorderen van verbondenheid tussen collega’s een uitdaging. Fay Looman en Esther Slotema, consultants bij organisatieadviesbureau work21, leiden deze workshop en maken het abstracte begrip ‘verbondenheid’ concreet. Ze bespreken wat verbondenheid betekent en hoe dit bijdraagt aan effectief samenwerken. Vervolgens delen ze praktische tips over hoe je kleine, concrete acties kunt uitvoeren in het dagelijks werk om verbondenheid te stimuleren. Je krijgt de kans om zelf opdrachten te maken die aansluiten bij jouw organisatie, zodat je praktische hulpmiddelen in handen hebt om de verbinding tussen collega’s te versterken.

In 2024 hebben Fay en Esther een vergelijkbare workshop geleid. Deelnemers waren zeer enthousiast. Enkele reacties uit de enquête: ‘Heel fijn om hands-on te doen’, ‘Hele leuke, interactieve sessie’,
‘Erg interessant’
‘Heel goed’, ‘9’.

Deze workshop richt zich op communicatieadviseurs, IT-professionals en HR-specialisten die aan het begin staan van de implementatie van een nieuw intranet of digitaal portaal. De sessie levert je de handvatten die je nodig hebt om de adoptie in jouw organisatie succesvol te laten verlopen. Doreen Borneman, eigenaar van adviesbureau Adoptics, deelt haar expertise en neemt je mee in een methodiek die direct toepasbaar is in jouw organisatie.

Tijdens deze workshop gaan we praktisch met elkaar aan de slag met een case uit de praktijk. Er komen vragen aan bod als: wat verandert er precies, wat vraagt het van medewerkers, hoeveel impact heeft dat en wat hebben ze daarin nodig? Oftewel, hoe geven we succesvol richting aan de adoptie?

Doreen heeft al vaak bijgedragen aan bijeenkomsten van De Walvis en wordt door deelnemers steevast gewaardeerd als een van de beste sprekers. Haar workshop over adoptie bij het intranetsymposium in 2024 kreeg ook weer enthousiaste reacties. Enkele voorbeelden: ‘interessant’, ‘9’,  ’top’, ’10’, ‘leuk en inspirerend’. 

Het wemelt van de digitale tools waarmee medewerkers online kunnen samenwerken. Denk aan groepen op een sociaal intranet, Zoom en producten van Microsoft 365 zoals Teams en Viva Engage. Een prangende vraag is daarom: welk digitaal platform kies je voor welke vorm van digitale samenwerking? Speelt deze vraag in jouw organisatie? Dan is deze workshop iets voor jou.

De sessie wordt geleid door consultant Christiaan Lustig. Hij onderscheidt vier vormen van samenwerken: als projectteam, afdeling of dienst, community, en als organisatie. Voor elke vorm van samenwerking doet hij suggesties voor typen platforms waarop de digitale communicatie kan plaatsvinden. Jij gaat bij deze workshop aan de slag om de mogelijkheden voor jouw organisatie verder uit te werken.

Christiaan leverde al vaak bijdragen aan bijeenkomsten van De Walvis. Weinig sprekers scoren zo hoog scoren in de enquêtes. Enkele reacties over zijn workshop bij het intranetsymposium in 2024: ‘Fijn om concreet na te denken’, ‘Direct toepassen, is heel waardevol!’, ‘Leuk om iets interactiefs te doen i.p.v. alleen luisteren’, ‘8’, ‘goed’.

11.25

Pauze

11.40

Breakout-ronde met turbosessies van 15 minuten: USP’s van verschillende platformen, producten en leveranciers

11.55

Breakout-ronde met turbosessies van 15 minuten: USP’s van verschillende platformen, producten en leveranciers

12.10

Netwerklunch

12.55

Breakout-ronde

Communicatie en IT zijn twee verschillende werelden. Ze kijken met een andere blik naar de organisatie en spreken een verschillende taal. Voor IT’ers draait het vooral om softwarepakketten. Terwijl professionals van Communicatie meer oog hebben voor de mensen, de organisatie en de gebruiksvriendelijkheid van de software.

Bij de implementatie van nieuwe software zoals een sociaal intranet of Microsoft 365 bereik je alleen een optimaal resultaat als beide afdelingen met elkaar optrekken. Maar hoe zorg je ervoor dat Communicatie en IT goed samenwerken? En wat kan deze samenwerking opleveren? Dat hoor je in deze sessie. Veel praktische voorbeelden en tips die je direct kunt toepassen.

De sessie wordt verzorgd door zelfstandig projectleider Janine Dumont.

Het intranet van jouw organisatie moet worden vervangen. Jij bent betrokken bij de plannen voor een nieuw platform. Wat zijn dan de stappen waar je aan moet denken? Welke collega’s kunnen je hierbij helpen, hoe selecteer je een leverancier, en op welke wijze pak je de implementatie aan? Deze vragen komen aan bod in deze praktijkgerichte sessie. Na afloop heb je een handig stappenplan dat je zo kunt toepassen.

Intranet, nieuwsbrieven, Teams, WhatsApp, narrowcasting, Viva Engage en ga zo maar door. Zie jij soms ook door de bomen het bos niet meer? Ben je op zoek naar helderheid over welke kanalen waarvoor zijn? Dan is deze sessie iets voor jou. De sessie wordt verzorgd door Samuel Diessen van adviesbureau Evolve. Hij gaat ook in de op de vragen: Waarom is deze strategie belangrijk en hoe bepaal je dit voor jouw organisatie? Daarnaast geeft hij  praktische voorbeelden.

Veel organisaties die overwegen een nieuw intranet te implementeren, vragen zich af wat de meest verstandige keuze is. Gaan we voor een intranet op basis van SharePoint of kiezen we voor een standaard sociaal intranet? Daarnaast zijn er nog meer opties, zoals een ‘schil’ om de functionaliteiten van Microsoft 365. Omnia is daar een voorbeeld van. Er zijn, kortom, vele mogelijkheden en het is moeilijk om een keuze te maken. In deze sessie zet Peter Haan van adviesbureau Evolve de mogelijkheden  netjes op een rij.  Peter heeft bijna dagelijks met deze materie te maken en kan je dus zeker op weg helpen.

Deze sessie wordt geleid door Lesley van der Klauw. Ze  heeft ruim twaalf jaar ervaring als communicatieadviseur bij verschillende organisaties. Van het Ministerie van Justitie en Veiligheid tot het HagaZiekenhuis. Deelnemers reageerden zeer enthousiast op haar sessie bij het intranetsymposium in 2024. Opmerkingen in de enquête: ‘Praktijkgericht’, ‘Herkenbaar’, ‘Fijne inzichten’, ‘Erg interessant, krachtige presentatie ook interactie heel fijn’, ‘Lesley is top’.

Meer info volgt.

 

13.35

Pauze

13.50

Breakout-ronde

Hoe kun je samen meer bereiken? En hoe ondersteunt een sociaal intranet daarbij? In deze presentatie neemt René Jansen, directeur van Winkwaves, jullie mee in vier concrete praktijkvoorbeelden hoe een goed sociaal intranet jullie helpt om meer te bereiken. Met casussen uit verschillende sectoren geven we antwoord op veelvoorkomende uitdagingen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat zoveel mogelijk mensen meedoen op sociaal intranet?

Deze sessie biedt inspiratie en onderbouwing om intern de meerwaarde van een sociaal intranet in het communicatielandschap toe te lichten. Daarmee is deze sessie waardevol voor mensen die willen starten met een nieuw (sociaal) intranet én voor mensen die behoefte hebben aan nieuwe energie om hun bestaande sociale intranet te verbeteren.

René Jansen is naast oprichter van sponsor Winkwaves (Sociaal Intranet en Community’s), een bevlogen spreker met een schat aan ervaring. Zijn sessies scoren altijd goed bij de online en offline intranet evenementen van De Walvis.

De Jong & Laan is een accountants- en advieskantoor met meer dan 20 vestigingen in heel Nederland. Het bedrijf combineert een sociaal intranet met tools zoals Teams. Communicatieadviseur Danya Bessembinder-Gortmans: “Het intranet is een naslagwerk en heeft een sociale functie. Je vindt er bijvoorbeeld alle collega’s en hun persoonlijke profielen. Ook vind je op ons intranet achtergrondinformatie over wet- en regelgeving, en HR-zaken. Daarnaast gebruiken we het platform voor organisatienieuws. Collega’s kunnen zelf groepen aanmaken en de inhoud varieert van vakinhoudelijk, zoals belastingadvies tot gedeelde interesses zoals films & series.”

Teams gebruikt men vooral om samen te werken aan documenten en om te bellen en vergaderen. Outlook wordt gebruikt om te mailen.

Waarover is Danya het meest tevreden als het gaat om het intranet? “We hebben veel verschillende vestigingen. Dankzij het intranet hebben we allen een inkijkje in wat er speelt op vestigingen en hebben we contact met elkaar over vakinhoudelijke zaken en gedeelde interesses. Dat verbindt. De grootste groep op het intranet is ‘Vertel het Joost’. Hier worden sociale dingen gedeeld zoals de introductie van nieuwe collega’s of skitripjes van vestigingen. Feel-good berichten doen het altijd goed: daar komen veel positieve reacties op.”

Kennis delen. Dat is vaak het doel van organisaties die starten met een sociaal intranet. Veel communicatieprofessionals hebben het idee dat het platform ervoor zorgt dat collega’s vanzelf kennis gaan delen. Niets is minder waar, zegt klant adviseur en managing partner Justus Beek van sponsor Plek.

Kennis delen is een cultuuromslag, geeft Justus aan. Je moet als communicatieadviseur mensen faciliteren en stimuleren. In deze sessie hoor je hoe je dat aanpakt. Je krijgt ook praktijkvoorbeelden. Deze zijn onderbouwd met harde cijfers uit een benchmark van verschillende organisaties die werken met Plek.

14.35

Breakout-ronde

In deze sessie staan praktijkvoorbeelden centraal. Meer info volgt.

Maakt jouw organisatie gebruik van Microsoft 365? Dan is SharePoint een goede keuze voor je intranet. Omdat SharePoint onderdeel is van Microsoft 365, werkt het naadloos samen met applicaties zoals Teams en Outlook. En met de komst van het nieuwe Brandcenter heeft SharePoint een indrukwekkende transformatie ondergaan. “Je kunt nu de look & feel van je intranet volledig aanpassen aan de huisstijl van je organisatie,” vertelt Peter, CEO van I4-YOU. “Denk aan je eigen kleuren, lettertypen en grafische elementen, volledig in lijn met je branding.”

SharePoint is constant in ontwikkeling en heeft steeds meer mogelijkheden voor het creëren van een eigen intranet. Toch kan het zo zijn dat SharePoint niet voldoet aan je wensen. “In dat geval kun je kiezen voor Fresh, een intranet bovenop SharePoint.” legt Bo, Business Consultant bij I4-YOU, uit. “Zo profiteer je van alle voordelen die SharePoint te bieden heeft, maar krijg je er extra functionaliteiten bij zoals uitgebreide stylingopties, een smoelenboek en AI-integratie, zonder dat je een Copilot-licentie nodig hebt.”

Tijdens deze sessie gaan Bo en Peter dieper in op de mogelijkheden van standaard SharePoint en laten ze zien hoe Fresh Intranet jouw SharePoint kan aanvullen. Ontdek hoe je met deze eindeloze mogelijkheden een intranet bouwt dat perfect aansluit op de behoeften van jouw organisatie. En dat allemaal op je eigen Microsoft 365 omgeving!

15.20

Informatiemarkt

Je kunt contact leggen met de sponsors en met de sprekers uit de vorige twee breakout-rondes. Bezoek de stands, knoop een gesprek aan of bekijk de videopresentaties. Laagdrempelig en ongedwongen.

15.50

Slotsessies

De presentatie wordt verzorgd door Renate Knust, consultant bij adviesbureau Evolve. Meer info volgt.

Binnen een complexe zorgorganisatie zoals een ziekenhuis heb je te maken met veel verschillende doelgroepen. Hoe zorg je ervoor dat je alle collega’s betrekt en vooral meeneemt en enthousiasmeert voor een nieuw intranet? En hoe zorg je ervoor dat de content bij de wensen en behoeften van alle doelgroepen aansluit? Hoe helpen cijfers over paginaweergaven, actieve gebruikers of meest bezochte pagina’s je verder? Een tipje van de sluier: doseren is het toverwoord. Tijdens deze presentatie nemen Annemarie Wiersma en Linda Sijtsma van ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten je mee in de doelgroepgerichte aanpak van de implementatie van het sociaal intranet. Ook delen ze tips over wat meetresultaten je kunnen opleveren.

Of het nu gaat om verpleegkundigen, medewerkers in de buitendienst of monteurs, medewerkers op de werkvloer zijn vaak moeilijk te bereiken met een intranet of digitale werkplek. Dat moet natuurlijk anders. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Dat hoor je in deze sessie. Panelleden zijn Xandrina de Kruijff, Janine Dumont, Linda Sijtsma en Annemarie Wiersma. Xandrina is communitymanager bij AS Watsons (bekend van  drogisterijketens Kruidvat en Trekpleister). Janine is als zelfstandig projectleider betrokken (geweest) bij de digitale werkplek van o.a. gemeente Waterland en Erasmus MC. Annemarie en Linda zijn werkzaam op de communicatieafdeling van ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten.

Veel medewerkers zitten vast aan gewoonten bij het gebruik van online communicatiemiddelen. Zo is e-mailen populair, terwijl het soms beter zou zijn als ze berichten delen via het sociaal intranet. Dan kan immers iedereen ze lezen en reageren. Maar hoe kun je je collega’s ander gedrag aanleren? Dat hoor je in deze presentatie van Peter Haan van adviesbureau Evolve.

16.15

Korte afsluiting door dagvoorzitter Alex van Schooten

16.25

Borrel, fris en hapjes

Wie kom je tegen bij deze bijeenkomst?

96 mensen hebben zich al aangemeld voor het Nationaal Congres Online Verbinding op 8 april 2025. Ze zijn  werkzaam bij onder andere de volgende organisaties.

  • provincie Zuid-Holland
  • TNO
  • gemeente Groningen
  • Politie
  • ziekenhuis Erasmus MC
  • gemeente Amsterdam
  • provincie Flevoland
  • Vluchtelingenwerk
  • Douane Nederland
  • Stichting ABC Huis
  • gemeente Texel
  • GGD Brabant-Zuidoost
  • CARE Internet Services
  • gemeente Tilburg
  • Amarant (zorg)
  • HelloNext (IT)
  • WilgaerdenLeekerweideGroep (zorg)
  • Staatstoezicht op de Mijnen
  • Jobstability (advies)
  • Warande (zorg)
  • AWVN (werkgeversvereniging)
  • Actief Zorg
  • GGD Flevoland
  • Groninger Archieven
  • Isala (ziekenhuis)
  • Hoppenbrouwers Techniek
  • Wageningen University and Research
  • gemeente Hof van Twente
  • Hoogenboom van Gink/Cloudstekker (IT)
  • NV Westerscheldetunnel
  • HumanTotalCare (verzuim en duurzame inzetbaarheid)
  • NWO (Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek)
  • Duo+ (uitvoeringsorganisatie van 3 gemeenten)
  • VGZ (een van de grootste zorgverzekeraars)
  • Samenwerkingsverband Noord-Nederland
  • Van Lanschot Kempen (financiële instelling)
  • Amsterdam UMC (Amsterdam Universitair Medische Centra)
  • Universitair Medisch Centrum Groningen (ziekenhuis)
  • Veiligheidsregio Limburg-Noord
  • KNMP (beroeps- en brancheorganisatie voor apothekers)
  • Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen

”Zeer leerzame en informatieve dag”

Communicatiebureau De Walvis heeft sinds 2013 al ruim dertig bijeenkomsten georganiseerd. Deze gaan altijd over de digitale werkplek, sociaal intranet en andere vormen van online verbinding. De events waren op locatie of online. Hieronder de reacties van enkele deelnemers. Verschillende mensen hebben al meerdere events bezocht.

Corine Tuller, contentmanager social intranet TAUW (advies en ingenieursbureau): “Ik heb inmiddels vijf keer deelgenomen en heb er keer op keer veel van opgestoken. Een mooie manier om een kijkje in de keuken van verschillende intranetten te nemen, ideeën op te doen en praktische handvaten te krijgen om direct mee aan de slag te gaan.”

Mariëtte Pasteels, functioneel beheerder intranet Van Lanschot Kempen: “Ik ben al vaker bij een congres of symposium van De Walvis geweest en vond het steeds interessant en inspirerend. Altijd voldoende keus uit break-out sessies. Laagdrempelige toegang tot de sprekers.”

Bart Meuffels, community coach Raad voor de Kinderbescherming: “Het was weer een boeiende, interessante en leuke dag. Naast inspirerende keynotes en breakouts ook veel vakgenoten gesproken en bijgekletst over de laatste ontwikkelingen op het vlak van (sociale) intranetten. Doordat de organisatie van de dag in de vertrouwde handen van Alex en zijn team ligt weet je van tevoren dat het een geslaagde dag wordt.”

Melanie van Spronsen – Valize, communicatieadviseur corporate communicatie bij het Centraal Bureau voor de Statistiek: “Bedankt voor weer een leerzame middag. Kon helaas niet alles bijwonen, maar genoeg ideeën opgedaan.”

Eveline van der Hek, strategic advisor Gasunie: “Dank je voor het zeer interessante programma dat je ons hebt aangeboden. Vooraf had ik een lichte ‘zorg’ dat de sponsors mogelijk een promo-praatje zouden houden. Die zorg was gebaseerd op ervaringen bij andere congressen. Niks bleek minder waar. Groot compliment daarvoor!”

Linda van Maanen, pr & communicatie bij zorginstelling Neboplus: “Kijk terug op een zeer leerzame en informatieve dag, leuk. Graag tot volgend jaar.”

Bianca Zincken, adviseur online landschap bij ziekenhuis Amsterdam UMC: “Nogmaals dank voor de leerzame dag.”

Nienke Hubers, communicatieadviseur bij zorginstelling Marga Klompé: “Ik vind dat je het superknap hebt georganiseerd. Het ene sloot inhoudelijk meer bij mijn interesses aan dan het andere. Maar, dat houd je toch altijd.”

Joyce Visser, communicatieadviseur bij Tactus Verslavingszorg: “Bedankt voor de inspirerende middag.”

Jiska Wemmenhove, communicatieadviseur online media Rivas Zorggroep: “Wat een goed congres was het afgelopen dinsdag. De dag was goed geregeld. Wat ik vooral erg prettig vond, was de laagdrempeligheid. Je vragen kon je goed 1 op 1 stellen tijdens de breaks. En de workshops waren inhoudelijk relevant en inspirerend. Een mooie combinatie tussen geïnspireerd worden en direct zaken doen.”

Feedback op jouw intranet?

Als je dat wilt – dit is niet verplicht – kun je tijdens het onderdeel ‘Intranet Informatiemarkt’ het platform van je organisatie via je laptop aan deelnemers tonen. Da’s interessant voor hen en jij krijgt feedback van vakgenoten. Wil je liever terugkoppeling van een expert? Ook dat is mogelijk. Enkele experts die een presentatie verzorgen, geven deelnemers feedback over hun intranet. Belangstelling? Geef dat dan aan in het opmerkingenvak van het inschrijfformulier. Maximaal 3 deelnemers kunnen hier gebruik van maken. Vergeet niet een laptop of tablet mee te nemen om het intranet te tonen.

De Walvis organiseert dit event en meer

Het Nationaal Congres Online verbinding wordt georganiseerd door Communicatiebureau De Walvis. Sinds 2013 heeft dit bureau al ruim dertig bijeenkomsten georganiseerd over de digitale werklek, sociaal intranet en andere vormen van online verbinding. Een voorbeeld is Hét Nationaal Intranetsymposium dat in 2023 ruim 120 deelnemers trok. Hier vind je een verslag van die bijeenkomst. De Walvis is onafhankelijk en niet gelieerd aan een softwareleverancier. Wil je op de hoogte blijven van de komende events? Meld je dan via een e-mail aan voor de mailinglist.

Locatie

De bijeenkomst vindt plaats in het Postillion Hotel & Convention Centre in Bunnik. Deze locatie is met de auto en ov makkelijk te bereiken. Het Postillion ligt aan de A12 in het hart van Nederland. Parkeren is gratis. Kom je met het openbaar vervoer? Station Bunnik ligt op 7 minuten van Utrecht CS. Vanaf het station in Bunnik is het 15 minuten lopen. Maar er staat ook een taxibusje voor je klaar. Dan ben je er in 5 minuten.

Aanmelden 

Deelnemers betalen € 480,- per persoon.

Aantrekkelijke staffelkorting 

Meld je je met meerdere personen aan? Dan profiteer je van aantrekkelijke staffelkorting.
– 2 of 3 personen betalen per persoon slechts € 395,-
– Meer dan 3 personen betalen per persoon slechts € 365,-

Alle bedragen zijn ex. btw.
We geven je contactgegevens niet door aan sponsors of andere partijen.
Deze organisaties gaan je dus niet ongevraagd mailen of bellen.

Aanmelden »

Sponsors Congres Online Verbinding 2025