Intranet in Zorg en Welzijn

4 juni 2019 in Nieuwegein

Direct naar het inschrijfformulier »

Het event is inmiddels achter de rug. Wil je dit jaar een bijeenkomst bezoeken waar o.a. aandacht is voor intranet in zorg en welzijn? Kom dan naar Hét Nationaal intranetsymposium (link) op 12 november 2019.
De volgende editie van de bijeenkomst ‘Intranet in Zorg en Welzijn’ vindt plaats in maart 2020.

Intranet in Zorg en Welzijn

Zoek je inspiratie over (sociaal) intranet en online community’s in zorg en welzijn? Dan is dit event op 4 juni 2019 iets voor jou. Bij deze bijeenkomst draait het om thema’s zoals kennis delen, adoptie en community-management. Je maakt kennis met inspirerende praktijkvoorbeelden en kunt live innovatieve intranetten en community’s zien. Ook zijn er interactieve sessies waar je, onder leiding van experts, je vragen en ervaringen kunt delen.

In zorg en welzijn is de laatste jaren veel veranderd. Denk aan bijvoorbeeld regelgeving, fusies, samenwerking met andere organisaties en wijkgericht werken. Intranet en online community’s kunnen organisaties bij deze ontwikkelingen ondersteunen. Ook kunnen ze ertoe bijdragen dat processen makkelijker verlopen. Maar hoe werkt dat dan? Welke aanpak heeft succes? Tegen welke problemen loopt men aan? Kom naar ‘Intranet in Zorg en Welzijn’ en je hoort de eerlijke verhalen en tips & tricks uit de praktijk.

 

Zes redenen om erbij te zijn

praktijkgericht Intranet in de Zorg

Praktijkgericht

Alle sprekers gaan in op de dagelijkse praktijk in zorg en welzijn.

Kleinschalig

Het maximum aantal deelnemers is 60.

live intranetten Intranet in de Zorg

Live intranetten kijken

Unieke kans om live intranetten en community's uit zorg en welzijn te zien.

inspiratie Intranet in de Zorg

Inspiratie

Laat je inspireren door intranetten en online community's van andere organisaties in zorg en welzijn.

Ook voor professionals met ervaring

De laatste trends, tips, tricks en inspiratie om je intranet naar een hoger niveau te tillen.

interactie Intranet in de Zorg

Interactie

Veel ruimte om vragen en ervaringen te delen met sprekers en andere deelnemers.

Voor wie

Professionals op gebied van communicatie, ict, HRM of kwaliteitsmanagement die betrokken zijn bij intranet en online community’s in de sector zorg en welzijn. Het event richt zich op professionals die zich oriënteren op een nieuw intranet én op mensen die op zoek zijn naar tips & tricks om het bestaande platform te verbeteren.

Sprekers

Klik op de foto voor meer info

Alex van Schooten

organisator en dagvoorzitter >>

Met zijn bedrijf Communicatiebureau De Walvis organiseert Alex events op gebied van intranet. Sinds 2013 heeft hij al 25 bijeenkomsten georganiseerd. Een voorbeeld is Hét Nationaal Intranetsymposium dat jaarlijks plaatsvindt. In 2018 trok deze bijeenkomst maar liefst 170 deelnemers. De Walvis is volledig onafhankelijk en is niet gelieerd aan een softwareleverancier of ander bedrijf.

Peter Haan

directeur adviesbureau Evolve >>

Peter is directeur van Evolve. Dit adviesbureau is gespecialiseerd in het verbinden van medewerkers via interne sociale media en doet dat al 7 jaar voor ruim 100 opdrachtgevers. Peter voerde projecten uit voor o.a. Zorggroep Charim, zorginstelling Daelzicht, zorgcombinatie Marga Klompé en andere organisaties in zorg, welzijn en andere branches. Daarnaast geeft hij regelmatig inspiratiesessies voor senior management en directie.

Lotte Penning

Community Manager PoZoB >>

Lotte is zo’n 20 uur per week actief als community-manager bij PoZoB (Praktijkondersteuning Zuidoost-Brabant). Deze zorggroep richt zich op het verbeteren van de eerstelijns zorg voor patiënten met een chronische, psychische of ouderdomsaandoening. Dit gebeurt in samenwerking met praktijkondersteuners, ongeveer 200 huisartsen en andere zorgverleners in de zorgketen.

Carlijn Schäffers

consultant adviesbureau Evolve >>

Carlijn is sinds 2014 werkzaam bij Evolve. Als adviseur, community-manager en trainer hielp ze onder andere zorgverzekeraar Achmea, Gemeente Rotterdam en Ziggo met het opzetten van duurzame en impactvolle community’s. Ook schreef ze mee aan de adoptieplannen voor ZLM Verzekeringen en Bovemij.

Pleun Luijkx

consultant adviesbureau Brayton House >>

Pleun Luijkx is altijd bezig met ‘informatie op de juiste plaats’. Dat doet zij in tal van organisaties. De laatste 5 jaar heeft ze in de zorg verschillende interne informatieproblemen opgelost. Zo implementeerde ze een nieuw intranet bij het UMC Utrecht en leidde ze een programma bij de Nederlandse Zorgautoriteit om beter digitaal samen te werken. Nu is zij werkzaam als adviseur bij het bureau Brayton House.

Maria Farag

consultant adviesbureau Evolve >>

Maria vertaalt strategie naar de praktijk, door mensen (online) te verbinden. Voor verschillende opdrachtgevers, waaronder zorginstelling Dichterbij, ondersteunt ze de online dialoog met community-management, trainingen of strategietrajecten. Zodat organisaties hun doelen behalen, en het eigen (dagelijkse) werk makkelijker, beter, leuker wordt.

Guido Pater

social business consultant >>

Guido is al vele jaren actief als zelfstandig consultant. Hij was onder andere projectleider bij de invoering van het sociaal intranet bij het Reinier de Graaf Ziekenhuis, Ambulance Oost, RAV IJsselland (Ambulancedienst in Zwolle) en het sociaal intranet project bij de RAVU (Ambulancedienst in Utrecht).
Op dit moment is hij projectleider sociaal intranet bij Haaglanden Medisch Centrum.

Christiaan Lustig

online strateeg adviesbureau Brayton House>>

Christiaan is online strateeg en adviseur op het vlak van interne digitale communicatie en dienstverlening bij Brayton House, een bureau voor intranet en digital workplace. Hij werkt(e) o.a. voor UMC Utrecht en het Jessa Ziekenhuis in België. Christiaan publiceert regelmatig op o.a. Frankwatching en is co-auteur van verschillende boeken. Daarnaast geeft hij geregeld presentaties in Nederland en daarbuiten.

Stephanie van Oorschot

community manager Zorginnovatie.nl >>

Stephanie is community-manager bij Zorginnovatie.nl. Op deze online community kan iedereen ideeën delen over innovatie in de zorgsector. Het platform helpt om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. De community telt ruim 3000 deelnemers. Daarbij gaat het o.a. om innovatieve startups op gebied van bijvoorbeeld e-health, robotica en Virtual Reality en zorgprofessionals zoals artsen en ergotherapeuten.

Marjolein van den Brink

projectleider intranet Ziekenhuis Gelderse Vallei >>

Ziekenhuis Gelderse Vallei telt 3000 medewerkers. Niet alleen zij, maar ook stagiaires en een aantal externe partijen zoals de huisartsenpost hebben toegang tot het sociaal intranet. In december 2018 ging het platform live. Hier is een gedegen vooronderzoek aan vooraf gegaan waarbij ook gebruik werd gemaakt van ‘persona’s . Dit zijn fictieve personages die model staan voor de doelgroep.

Agnes Bezembinder

opdrachtnemer intranet Atlant >>

Atlant biedt ouderenzorg en specialistische zorg voor mensen met dementie, chronisch psychiatrische verpleeghuiszorg, Korsakov en Huntington. Op het sociaal intranet JAN wordt veel kennis gedeeld. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om een maatschappelijk werker die een verhaal plaatst over het betrekken van familie van cliënten bij de zorg. Maar ook er zijn ook groepen waar medewerkers kennis kunnen delen over specifieke aandoeningen.

Marieke Nijhuis

marketing & communicatie Joris Zorg >>

Joris Zorg ondersteunt ouderen op gebied van zorg, welzijn en wonen in de regio Oirschot en Eersel in Noord-Brabant. De zorgorganisatie heeft 5 intramurale locaties en biedt ook thuiszorg. Niet alleen de vaste medewerkers, maar ook vrijwilligers, verwanten en mantelzorgers van cliënten hebben toegang tot het sociaal intranet. Op basis van wie je bent, wordt informatie aangeboden.

Laurien Baljet

communitymanager Dichterbij >>

Laurien werkt als community-manager voor het sociaal intranet bij zorginstelling Dichterbij. Deze organisatie ondersteunt mensen met een verstandelijke beperking, hun ouders en verwanten. Dichterbij heeft locaties in de provincies Limburg, Noord-Brabant en het zuiden van Gelderland. Het sociaal intranet van Dichterbij stond in 2018 in de top-tien van een toonaangevende Nederlandse ranglijst.

Programma

Als je je inschrijft voor ‘Intranet in Zorg en Welzijn’ ontvang je later een mail waarmee je kunt bepalen welke breakout sessies je wilt bezoeken.

9.00

Ontvangst en registratie

9.30

Welkom door dagvoorzitter Alex van Schooten

Organisaties in zorg en welzijn die kiezen voor een sociaal intranet verwachten vaak dat het platform leidt tot verbetering van de interne communicatie. Het idee is dat de afdeling Communicatie minder hoeft te ‘zenden’ omdat medewerkers en managers zelf teksten plaatsen. Ook denkt men dat er minder vergaderd en gemaild hoeft te worden omdat medewerkers zelf online kennis delen. Maar werkt dat ook zo? In deze presentatie gaat consultant Peter Haan van het bureau Evolve in op de praktijk. Hij legt uit hoe de interne communicatie werkt en welke rol sociaal intranet speelt in de communicatie(middelen)mix. Ook geeft hij aan welke communicatiemiddelen door sociaal intranet worden vervangen, welke juist niet en welke communicatiemiddelen naast het sociaal intranet nodig blijven.

10.00

Breakout-ronde: 3 interactieve sessies

Een intranet is net een tuin. Nadat het platform is opgeleverd, begint het onderhoud. Na het enthousiasme bij de lancering, is het zaak om het intranet levend te houden en verder te ontwikkelen. In deze interactieve sessie legt community-manager Lotte Penning Zorggroep PoZoB uit hoe ze dat de afgelopen 2 jaar heeft gedaan. En ze daagt jou uit om actief mee te doen en jouw punten in te brengen.

PoZoB richt zich op het verbeteren van de eerstelijns zorg voor patiënten met een chronische, psychische of ouderdomsaandoening. Dit gebeurt in samenwerking met praktijkondersteuners, ongeveer 200 huisartsen en andere zorgverleners in de zorgketen.

April 2017 ging het sociaal intranet live. Het platform, dat functioneert als digital workplace, biedt toegang tot allerlei applicaties. Medewerkers kunnen in groepen werken en ook externen hebben toegang. Het intranet heeft de e-mail grotendeels vervangen.

De afgelopen jaren is Lotte druk bezig geweest met de verdere integratie van werkprocessen in het intranet. Ook is het platform technisch doorontwikkeld. In deze interactieve sessie vertelt Lotte eerlijk wat wél en wat niet goed heeft gewerkt. Ze gaat ook in op zaken zoals: op welke manier kun je ervoor zorgen dat het intranet onder de aandacht blijft van de medewerkers? Hoe krijg je management en directie actief en voorkom je dat het een communicatiefeestje wordt? En last but not least: hoe haal je zo veel mogelijk uit het platform?

Veel organisaties in zorg en welzijn kampen met hetzelfde probleem. Er is een mooi intranet, maar het wordt door medewerkers weinig gebruikt. In deze sessie krijg je praktische, onderbouwde adviezen waar je direct iets aan hebt. Carlijn Schäffers, adviseur bij adviesbureau Evolve, leidt deze interactieve sessie die zich richt op webmasters die weinig of geen ervaring hebben met het activeren van medewerkers.

Veel intranetten binnen zorg en welzijn zijn net omgevallen boekenkasten: een hoop informatie die nauwelijks geordend is. Het gevolg is dat het voor medewerkers lastig is om de info te vinden die ze nodig hebben voor hun dagelijks werk. Dat kan natuurlijk veel beter. In deze sessie leer je welke content geschikt is voor het intranet en hoe je die het beste kunt aanbieden. De sessie wordt geleid door adviseur Pleun Luijkx van adviesbureau Brayton House.

10.40

Pauze

10.55

Breakout-ronde: 3 interactieve sessies

Een intranet kan alleen een succes worden als directie en management er volledig achter staan. Maar hoe krijg je die steun? Niet alleen in woorden, maar ook in daden. In deze sessie gaan we samen op zoek naar praktische handvatten. De sessie wordt geleid door consultant Guido Pater.

Hoe kun je met minder geld de dienstverlening verbeteren en efficiënter maken? Op welke wijze zorg je ervoor dat professionals over schotten en zorglocaties heen samenwerken? En hoe voorkom je dat het wiel telkens opnieuw wordt uitgevonden? Deze vragen spelen bij vrijwel elke organisatie in zorg en welzijn. Sociaal intranet kan hier een rol in spelen. Een goede community-manager stimuleert medewerkers om dit instrument daadwerkelijk te gebruiken en over schotten heen kennis te delen op het platform. In deze interactieve sessie leer je hoe je community-management aanpakt. Dat is veelomvattend. Van het integreren van het platform in de dagelijkse taken tot het activeren en stimuleren van medewerkers en het meenemen van het management. In deze sessie krijg je volop ruimte om jouw vragen en ervaringen in te brengen.

De sessie wordt geleid door Maria Farag van adviesbureau Evolve. Zij was nauw betrokken bij het intranet van zorginstelling Dichterbij (zie de presentatie om 13.45).

Je hebt een (sociaal) intranet dat een tijdje geleden gelanceerd is. Activatie ging prima en er is een groepje vaste gebruikers. Maar nu wil je de volgende stap zetten: het vergroten van de impact van je intranet door het doelgericht activeren van medewerkers. In deze sessie krijg je praktische, onderbouwde adviezen waar je direct iets aan hebt. Deze interactieve sessie richt zich op webmasters die al wat langer bezig zijn met het activeren van medewerkers. Deze sessie wordt geleid door consultant Peter Haan van adviesbureau Evolve.

11.35

Pauze

11.45

Breakout-ronde: 2 presentaties en 1 interactieve sessie

Op de online community Zorginnovatie.nl kan iedereen ideeën delen over innovatie in de zorgsector. Het platform helpt om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. De community telt ruim 3000 deelnemers. Daarbij gaat het o.a. om innovatieve bedrijven op gebied van bijvoorbeeld e-health en zorgprofessionals zoals artsen en ergotherapeuten. Ruim 700 zorginnovaties zijn op het platform aangemeld. Een voorbeeld is de Compaan, een tablet speciaal ontwikkeld voor hulpbehoevende ouderen. In 2014 won de Compaan een prijs voor innovaties op gebied van internet.

ZorgInnovatie.nl is onderdeel van Health~Holland. Het ministerie van Economische Zaken & Klimaat stimuleert met Health~Holland publiek-private samenwerking op het gebied van innovatie in de zorgsector. Door de toegang tot kapitaal, het delen van best practices en het verbinden van partijen wordt een bijdrage geleverd aan een productieve infrastructuur.

In deze presentatie geeft community-manager Stephanie van Oorschot uitleg over het platform. Ook deelt ze tips & tricks over het starten en levend houden van een online community. Daarbij gaat het over zaken zoals: Hoe breng je de doelgroep in kaart? Hoe stimuleer je mensen om dingen te plaatsen? Met welke technische zaken moet je rekening houden? En op welke wijze combineer je online en offline?

Verpleegkundigen en artsen, baliemedewerkers en beveiligers, beleidsadviseurs en bestuurders. Bij zorgorganisaties zijn er veel verschillende doelgroepen voor het intranet. In het ideale geval bedient het intranet ze allemaal. Maar welke groepen hebben nu het meest baat bij het platform?

In deze presentatie gaat consultant Christiaan Lustig van adviesbureau Brayton House in op deze vraag en de concrete oplossingen daarbij. Eerste stap: data over en van je doelgroepen verzamelen. Dat doe je onder meer door het afnemen van interviews die je helpen ‘persona’s’ te maken: fictieve personages die model staan voor bepaalde doelgroepen.

Ook kun je via een online enquête achterhalen welke vragen en taken voor verschillende groepen in je organisatie het belangrijkst zijn in hun werk. Die informatie voeg je toe aan je persona’s. Vervolgens kun je het intranet zo inrichten dat deze vragen en taken medewerkers minder tijd kosten. En daardoor levert het intranet meer toegevoegde waarde in het dagelijks werk.

In zijn presentatie geeft Christiaan praktische handvatten waar je zelf mee aan de slag kunt. Ook gaat hij in op praktijkvoorbeelden van intranetten bij 2 zorgorganisaties waar hij bij betrokken was, namelijk het UMC Utrecht en het Jessa Ziekenhuis in België.

Hoe kun je met minder geld de dienstverlening verbeteren en efficiënter maken? Op welke wijze zorg je ervoor dat professionals over schotten en zorglocaties heen samenwerken? En hoe voorkom je dat het wiel telkens opnieuw wordt uitgevonden? Deze vragen spelen bij vrijwel elke organisatie in zorg en welzijn. Sociaal intranet kan hier een rol in spelen. Een goede community- manager stimuleert medewerkers om dit instrument daadwerkelijk te gebruiken en over schotten heen kennis te delen op het platform. In deze interactieve sessie hoe je community-management aanpakt. Dat is veelomvattend. Van het integreren van het platform in de dagelijkse taken tot het activeren en stimuleren van medewerkers en het meenemen van het management. In deze sessie krijg je volop ruimte om jouw vragen en ervaringen in te brengen.

De sessie wordt geleid door Maria Farag van adviesbureau Evolve. Zij was ook nauw betrokken bij het intranet van zorginstelling Dichterbij (zie de presentatie om 13.45)

12.25

Lunch

13.05

Breakout-ronde: webmasters van 2 organisaties geven een presentatie over hun platform

Binnen een jaar hadden ze het bij Ziekenhuis Gelderse Vallei voor elkaar: van vooronderzoek tot lancering van het nieuwe intranet met de naam ‘Zip’. In de eerste helft van 2018 heeft de projectgroep van het ziekenhuis verschillende organisaties bezocht om daar het intranet te bekijken. Ook nam communicatieadviseur/projectleider intranet Marjolein van den Brink deel aan het event ‘Intranet in Zorg en Welzijn’ en is intern een onderzoek gedaan. Uit 4 subdoelgroepen – verpleegkundigen, staf, zorgondersteuners en artsen – zijn mensen geïnterviewd . Op basis daarvan werden zogeheten persona’s gemaakt. Deze persona’s speelden vervolgens een rol bij de keuze voor een leverancier en de inrichting van het platform. December 2018 ging het platform live.

Doelstelling is dat medewerkers zélf meer de regie hebben. Ook wil het ziekenhuis meer transparantie en samenwerking over afdelingsgrenzen heen – zodat het wiel niet overal opnieuw hoeft te worden uitgevonden. Marjolein: “Kennis waar anderen profijt van kunnen hebben, willen we beter ontsluiten.”

Er zijn al duidelijke resultaten te zien, geeft Marjolein aan. “De medewerkers van meerdere afdelingen e-mailen onderling niet meer. Voor bijvoorbeeld de overdracht of notulen gebruikt men nu het intranet.” Waar is Marjolein het meest tevreden over? “Ik ben er trots op hoe soepel we dit in samenwerking tussen ict en communicatie voor elkaar hebben gekregen. De twee groepen praten meestal in andere talen. Maar het proces naar ons nieuwe intranet hebben we heel goed gedaan.”

“Ik word elke dag blij van de berichten die onze medewerkers zelf plaatsen.” Dat zegt Agnes Bezembinder, opdrachtnemer intranet en regisseur communicatie bij zorgorganisatie Atlant. “Laatst heeft een maatschappelijk werkster een mooi verhaal geschreven over hoe belangrijk het is om familie te betrekken bij de cliënten. Daar werd veel op gereageerd.” Een ander item dat veel reacties oplevert is de zogeheten ‘kennisproeverij’. “Dit is een interne competitie waar medewerkers hun idee voor een onderzoek of innovatie kunnen inbrengen.”

Atlant biedt ouderenzorg en specialistische zorg voor mensen met dementie, chronisch psychiatrische verpleeghuiszorg, Korsakov en Huntington. De zorgorganisatie in de regio Apeldoorn heeft 1400 medewerkers in dienst en telt vijf woonzorgcentra en vier verpleeghuizen.

Het sociaal intranet van Atlant werd vorige zomer gelanceerd. Doelstellingen waren onder andere het ontsluiten van kennis, het faciliteren van samenwerking en een gepersonaliseerd platform, geeft Agnes aan. Deze doelen zijn gerealiseerd. “Er zijn verschillende groepen waar specialistische kennis op gebied van bijvoorbeeld Korsakov en dementie wordt gedeeld. Ook zijn er groepen waar medewerkers samenwerken met externen. Het is heel handig dat je dit soort zaken nu via verschillende devices en zelfs met een app op één platform kunt ontsluiten.”

13.45

Breakout-ronde: webmasters van 2 organisaties geven een presentatie over hun platform

Joris Zorg ondersteunt ouderen op het gebied van zorg, welzijn en wonen in de regio Oirschot en Eersel. De zorgorganisatie heeft 5 intramurale locaties en biedt ook thuiszorg. Joris Zorg telt naast 500 vaste medewerkers ook 400 vrijwilligers.

Niet alleen de vaste medewerkers hebben toegang tot het platform, maar ook vrijwilligers, verwanten en mantelzorgers van cliënten. Op basis van wie je bent, wordt informatie aangeboden. Zo hebben bijvoorbeeld medewerkers van een locatie toegang tot een eigen map. Hier vind je o.a. beleidsdocumenten en notulen waar een vrijwilliger niet bij kan komen.

Het hangt ook af van de groep waartoe je behoort welke berichten op je tijdlijn verschijnen. Ben je bijvoorbeeld medewerker, vrijwilliger of verwant van een cliënt op een bepaalde locatie, dan ontvang je berichten over activiteiten op die locatie of een mededeling over een bewoner die is overleden. Daarnaast ontvangen alle gebruikers van het intranet in hun tijdlijn ook berichten die voor iedereen belang zijn, zoals het corporate nieuws.

Verbinding staat centraal op het platform. Omdat de verschillende groepen toegang hebben tot het intranet is de band die zij offline hebben ook online inzichtelijk. Marieke Nijhuis: “Als iemand van een woonlocatie een nieuwsbericht plaatst – bijvoorbeeld over een medewerker die een diploma heeft behaald of een verslag van een leuk uitje – dan wordt daar direct op gereageerd. Dat had ik niet zo verwacht omdat medewerkers in de zorg het altijd heel druk hebben.”

Zorginstelling Dichterbij is zeer succesvol op gebied van sociaal intranet. Dat blijkt uit het tweejaarlijkse onderzoek van adviesbureau Evolve naar de inzet van interne social media. In 2018 stond Dichterbij op plaats 7 van de 139 onderzochte organisaties uit bedrijfsleven, non-profit en overheid. Vooral op punten als adoptie en doelmatigheid scoort de organisatie bovengemiddeld.

Dichterbij ondersteunt mensen met een verstandelijke beperking, hun ouders en verwanten. De organisatie heeft locaties in de provincies Limburg, Noord-Brabant en het zuiden van Gelderland. Op elke locatie werkt een zelforganiserend team.

Laurien Baljet werkt als community-manager. “Ik begeleid de teams bij het sociaal intranet op het gebied van adoptie en andere zaken. Dat gebeurt op een gestructureerde, planmatige en doelmatige manier. Daardoor kan ik ook de directie laten zien wat het sociaal intranet oplevert.”

Kort samengevat: dankzij het intranet worden medewerkers ontzorgd bij praktische zaken. Het intranet is geïntegreerd in veel werkprocessen. Laurien geeft een voorbeeld. “Vroeger hadden de teams een papieren logboek en werd intern veel gemaild. Het gebeurde ook dat mensen via briefjes op de koelkast in de zorglocatie met elkaar communiceerden. Nu gebruiken onze zorgteams het intranet voor zaken als de overdracht, verslaglegging en het oplossen van roosterproblemen.”

Ook worden er nu veel meer medewerkers bereikt in de interne communicatie. “Voorheen bereikten we krap een derde van de mensen via de mail. Nu bereiken we bijna tweederde via intranet. De meeste teams gebruiken intern nu helemaal geen e-mail meer. Alles gaat via het intranet.”

14.20

Intranet Informatiemarkt

De webmasters die om 13.05 en 13.45 een presentatie gaven, laten het platform van hun organisatie live zien aan de deelnemers. Je kunt rondwandelen en deze intranetten op grote beeldschermen bekijken en vragen stellen. Ook zijn er softwareleveranciers die tekst en uitleg kunnen geven over hun product.

15.20

Slotpresentatie

In deze energieke slotpresentatie krijg je van consultant Guido Pater praktische tips mee. Guido verwerkt in zijn verhaal de highlights uit de presentaties van andere sprekers van deze bijeenkomst. Ook zorgt hij op een verrassende manier voor interactiviteit met de deelnemers. Guido heeft al herhaaldelijk presentaties gegeven bij bijeenkomsten van De Walvis. Deelnemers zijn daar vrijwel altijd zeer positief over. Enkele opmerkingen over een eerdere presentatie van Guido: “leuke enthousiaste spreker”, “vlot, prettig, interactief”, “weet heel goed waarover hij spreekt”.

15.50

Afsluiting

16.10

Borrel, fris en hapjes

Wie kom je tegen bij ‘Intranet in Zorg en Welzijn’?

44 deelnemers (sprekers en sponsors niet meegerekend) hebben dit event bezocht. Zij waren afkomstig van organisaties zoals:

  • ziekenhuizen uit Nederland en Vlaanderen
  • ggz-instellingen
  • andere zorginstellingen

“Inspirerende dag”

Dit event vond ook al in 2017 en 2018 plaats. Hieronder wat reacties van deelnemers:

Dorien Temmink, community- en dialoogmedewerker De Twentse Zorgcentra: “Bedankt voor de inspirerende dag.”
Anneke de Lange, communicatieadviseur Haagse Wijk- en Woonzorg : “Het was een heel goede en prima geregelde dag dinsdag!”
Joëlle Rijkers, senior adviseur interne communicatie Catharina Ziekenhuis: “Bedankt voor de inspirerende dag, de mooie verhalen en alle kennis over intranet! Ik sta te trappelen om aan de slag te gaan (wij moeten nog beginnen). Trouwens, de kleinschaligheid van dit congres beviel me erg goed. Dank voor de goede organisatie!”
Jannet Jouwsma, communicatieadviseur Antonius Zorggroep: “Nog bedankt voor een leuke en inspirerende dag”

Feedback op jouw intranet?

Als je dat wilt – dit is niet verplicht – kun je tijdens het onderdeel ‘Intranet Informatiemarkt’ het platform van je organisatie via je laptop aan deelnemers tonen. Da’s interessant voor hen en jij krijgt feedback van vakgenoten. Wil je liever terugkoppeling van een expert? Ook dat is mogelijk. Enkele experts die een presentatie verzorgen, geven deelnemers feedback over hun intranet. Belangstelling? Geef dat dan aan in het opmerkingenvak van het inschrijfformulier. Maximaal 3 deelnemers kunnen hier gebruik van maken. Vergeet niet een laptop of tablet mee te nemen om het intranet te tonen.

De Walvis organiseert dit event en meer

‘Intranet in Zorg en Welzijn’ wordt georganiseerd door Communicatiebureau De Walvis. Dit bureau is onafhankelijk en niet gelieerd aan een softwareleverancier. Sinds 2013 heeft De Walvis al 25 bijeenkomsten georganiseerd. Een voorbeeld is Hét nationaal Intranetsymposium dat vorig jaar 170 deelnemers trok.

Op 25 juni 2019 organiseert De Walvis Meer resultaat met intranet en de digital workplace. Met o.a. een presentatie van de Ouder- en Kindteams Amsterdam (zorg en welzijn).

Op 12 november 2019 vindt de volgende editie van Hét Nationaal Intranetsymposium plaats.

Wil je op de hoogte blijven van de komende events? Meld je dan via een e-mail aan voor de mailinglist.

Locatie

NBC Congrescentrum

Blokhoeve 1 Nieuwegein De locatie ligt dichtbij de A2, A12 en A27 in het hart van Nederland. Parkeren is gratis. Met het ov is het NBC eenvoudig te bereiken. Neem vanaf Utrecht CS de sneltram naar IJsselstein of Nieuwegein. Na krap een kwartier stap je uit bij halte Zuilenstein. Je steekt direct de weg over en het NBC Congrescentrum ligt recht voor je. Het gebouw met de oranje toren kun je niet missen.

Aanmelden 

Aanmelden kost 390 euro (ex. btw) per persoon.

Tweede persoon half geld, derde gratis

Kom je met meerdere personen van één organisatie? Dan betaalt de tweede persoon de helft. Dat is dus 195 euro (ex. btw). De derde betaalt helemaal niets! Ook de vierde en vijfde persoon kunnen gratis meekomen.

Aanmelden »

Sponsors

Bij deze bijeenkomst is ruimte voor 6 sponsors: leveranciers op gebied van intranet. Heb je interesse in sponsoring? Neem dan contact op met Alex van Schooten van Communicatiebureau De Walvis.

Tel: 050-318 65 69. Mail: info@de-walvis.nl