Intranet in de Zorg

13 juni 2017 in Nieuwegein

Aanmelden met vroegboekkorting »

Kleinschalig, praktijkgericht en interactief

Intranet in de Zorg

Zoek je inspiratie en informatie over de mogelijkheden van (sociaal) intranet in de zorgsector? Dan is ‘Intranet in de Zorg’ iets voor jou. Bij dit event op 13 juni 2017 in Nieuwegein, vlakbij Utrecht, draait het om actuele thema’s zoals: kennis delen,  activatie van medewerkers, en samenwerking met andere instellingen. Je maakt kennis met innovatieve praktijkvoorbeelden uit zowel care als cure en je kunt live innovatieve intranetten zien. Ook zijn er interactieve sessies waar je, in kleine groepen onder leiding van experts, je vragen en ervaringen kunt delen.

In de zorgsector is de laatste jaren veel veranderd. Denk aan bijvoorbeeld regelgeving, fusies, samenwerking met andere organisaties, de opkomst van zelfsturing en wijkgericht werken. Het intranet kan organisaties ondersteunen bij deze ontwikkelingen. Ook kan het ertoe bijdragen dat processen in de zorg makkelijker verlopen. Maar hoe werkt dat dan? Welke aanpak heeft succes? Tegen welke problemen loopt men aan? Kom naar ‘Intranet in de Zorg’ en je hoort de eerlijke verhalen en tips & tricks uit de praktijk.

Zes redenen om erbij te zijn

Praktijkgericht

Alle sprekers gaan in op de dagelijkse praktijk in de zorgsector.

Kleinschalig

Het maximum aantal deelnemers is 60.

Live intranetten kijken

Unieke kans om live de intranetten van verschillende zorginstellingen te bekijken.

Inspiratie

Laat je inspireren door intranetten van andere instellingen in de zorg

Eigen community

Deelnemers en sprekers krijgen toegang tot een sociaal intranet dat speciaal voor dit event wordt geactiveerd. Hier kun je o.a. ervaringen delen en vragen stellen aan de sprekers.

Interactie

Veel ruimte om vragen en ervaringen te delen met sprekers en andere deelnemers.

Voor wie

Professionals op gebied van communicatie of ict die betrokken zijn bij intranet in de zorgsector. Het event richt zich op professionals die zich oriënteren op een nieuw intranet én op mensen die op zoek zijn naar tips & tricks om het bestaande platform te verbeteren.

 

Sprekers

Klik op de foto voor meer info

Evelyn Visschedijk

community coach jeugdzorg Spirit Jeugd en Opvoedhulp

Evelyn is community coach bij Spirit Jeugd & Opvoedhulp, een innovatieve organisatie en koploper op het gebied van 'het nieuwe organiseren'. Het sociaal intranet van Spirit scoort hoog. In een onderzoek van adviesbureau Evolve naar de staat van interne social media in Nederland belandde deze jeugdhulpinstelling in 2016 in de top 10. Evelyn: “Voorheen bepaalde je manager welke informatie belangrijk was voor je werk. Nu bepaal je zelf welke informatie je deelt vanuit je werk en je rol."

Marcel van Sprang

zelfstandig adviseur en projectleider

Als adviseur en projectleider is Marcel betrokken bij het bedenken en uitvoeren van online oplossingen in de zorgsector. Hij brengt mensen bij elkaar, adviseert en helpt bij het bedenken van nieuwe toepassingen. Vervolgens zorgt hij als ‘meewerkend projectleider' dat deze gerealiseerd worden. Als projectleider was hij onder andere verantwoordelijk voor de invoering van het sociale intranet van GGzE in Eindhoven.

Kirsten Wagenaar

community building consultant

Kirsten is onafhankelijk community building en management consultant. Samen met Peter Staal is ze eigenaar van bureau Bind. In haar rol adviseert ze zorginstellingen zoals Spaarne Gasthuis en andere organisaties zoals ABN AMRO en verschillende gemeenten. Kirsten adviseert met name over het opzetten, ontwikkelen en beheren van communities voor allerlei doelgroepen.

Peter Staal

zelfstandig community manager, consultant, trainer

Na jarenlang ervaring op te hebben gedaan met community management is Peter Staal in 2017 met Kisten Wagenaar een gezamenlijk bureau gestart: Bind. Samen met kleine en grote klanten uit de zorg en andere branches werken Peter en Kirsten aan het opzetten, ontwikkelen en beheren van communities voor allerlei doelgroepen. Centrale vragen voor Peter: “Wat betekent online kennisdelen in de dagelijkse praktijk? En hoe gaan we efficiënter samenwerken?"

Joep van Loon

intranetconsultant in met name strategie en content

Begin dit jaar startte Joep z’n eigen bureau: Studio Ruby Libre. Daarvoor was hij creative director bij internetbureau Entopic. Hij hielp vele organisaties bij de ontwikkeling van websites en intranetten, de creatie van content en het opzetten van redactieprocessen. Voorbeelden zijn aansprekende organisaties zoals de ANWB, KPN en Nationale Nederlanden. Ook werkte hij voor zorginstellingen zoals Espria en Gemiva-SVG.

Ellen Loohuis

initiatiefnemer Boerderijcampus

Ellen Loohuis is initiatiefnemer en eigenaar van Boerderijcampus. Deze zorgboerderij biedt op drie locaties in Twente opvangmogelijkheden - waaronder logeren, wonen, dagbesteding en naschoolse opvang - voor kinderen, jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking of gedragsproblematiek. De instelling is dit jaar gestart met een intranet voor werknemers, vrijwilligers. ouders, verzorgers en voogden. Doel is o.a. de communicatie te vereenvoudigen.

Attila Bartfai

functioneel beheerder Reinier de Graaf Gasthuis

Attila Bártfai is functioneel beheerder bij het Reinier de Graaf Gasthuis. Hij is zowel inhoudelijk als technisch betrokken bij het intranet, de websites en de digitalisering van patiëntendossiers. Ook is hij community manager bij dit ziekenhuis met zo’n 3500 medewerkers. Naast de hoofdlocatie in Delft telt de organisatie nog drie locaties. Het sociaal intranet is in 2013 gelanceerd. De afgelopen vier jaar is het uitgegroeid tot een veelgebruikt platform voor kennis delen.

Gonda de Vries

marketing en communicatie- medewerker bij Vanboeijen

Gonda de Vries is marketing en communicatiemedewerker bij zorginstelling Vanboeijen. Ze is ook functioneel beheerder en ambassadeur van het intranet dat in 2016 de prestigieuze 'Intranet and Digital Workplace Award' won. Vanboeijen telt ruim 1600 medewerkers die zorgen voor begeleiding en ondersteuning van meer dan 700 cliënten met een verstandelijke beperking. De organisatie heeft tientallen locaties in Drenthe en daarbuiten.

Carina van der Beek

manager communicatie & pr bij JGZ Zuid-Holland West

Carina van der Beek is manager communicatie & pr bij Jeugd- gezondheidszorg Zuid-Holland West. Deze organisatie met 273 medewerkers zorgt voor advies en begeleiding bij het opgroeien en opvoeden van kinderen en jongeren in 8 gemeenten rondom Den Haag. In januari ging het sociaal intranet live. Het platform wordt veel gebruikt om kennis te delen en ondersteunt de ontwikkeling naar zelforganiserende teams.

Sanne de Haan

adviseur communicatie & pr bij JGZ Zuid-Holland West

Sanne de Haan is adviseur communicatie & pr bij Jeugdgezondheidszorg Zuid-Holland West. Deze organisatie met 273 medewerkers zorgt voor advies en begeleiding bij het opgroeien en opvoeden van kinderen en jongeren in 8 gemeenten rondom Den Haag. In januari ging het sociaal intranet live. Het platform wordt veel gebruikt om kennis te delen en ondersteunt de ontwikkeling naar zelforganiserende teams.

Programma

Als je je inschrijft voor ‘Intranet in de Zorg’ ontvang je later een mail waarmee je de keuze kunt bepalen welke breakout-sessies je wilt bezoeken.

8:45

Ontvangst en registratie

9:20

Korte inleiding door dagvoorzitter Alex van Schooten

9:30

Steeds meer organisaties in de zorgsector delen kennis met hulp van het intranet. Maar hoe werkt dit precies en wat levert het op? Dat zijn de twee vragen die centraal staan in de presentatie van consultant Kirsten Wagenaar. Ze geeft een aantal praktische voorbeelden uit verschillende zorgbranches in zowel care als cure. Kirsten vertelt wat deze organisaties doen op gebied van kennisdelen en wat dit oplevert. Ook noemt ze enkele voorbeelden van de communicatie met cliënten en mantelzorgers via het intranet. Daarbij benoemt ze niet alleen de successen maar ook de zaken die niet goed lopen. Aan het eind van haar presentatie geeft Kirsten tips: hoe pak je het aan als je zelf met dit thema aan de slag wilt? Wat zijn de succesfactoren en waar liggen de valkuilen?

10:10

Pauze

10:25

Breakout-sessies: twee presentaties 

In 2015 werd bij GGzE (Geestelijke Gezondheidszorg Eindhoven en De Kempen) een sociaal intranet gelanceerd. Op LISA, zoals het platform heet, kunnen mensen reageren, samenwerken et cetera. Op de dag dat het sociaal intranet live ging, werd het oude, statische intranet, op zwart gezet. Marcel van Sprang was als extern projectleider betrokken bij de implementatie van LISA. Hij heeft de organisatie begeleid bij de omslag van ‘zenden’ naar ‘delen’. In deze presentatie legt hij uit hoe hij de medewerkers heeft meegekregen bij deze gedragsverandering. Marcel geeft aan waar hij tegenaan liep en welke oplossingen hij heeft gevonden.

Intranetten in zorginstellingen zijn vaak omgevallen boekenkasten: een berg aan informatie met weinig ordening.  Joep van Loon legt in deze presentatie helder uit waar goede content aan moet voldoen. De adviezen van Joep helpen je om ervoor te zorgen dat het intranet de content biedt waar medewerkers echt wat aan hebben.

11:05

Breakout-sessies: vier interactieve sessies

“Doelstellingen opstellen voor ons nieuwe intranet? Daar doen ze bij ons niet zo moeilijk over.” Deze uitspraak hoorde de organisator van deze bijeenkomst eens van een communicatieadviseur van een zorginstelling. Het tekent hoe er vaak over dit onderwerp gedacht wordt: doelstellingen zijn lastig en overbodig. En dat is jammer, want wil je dat je intranet succesvol wordt, dan zul je toch echt meetbare doelstellingen moeten vaststellen. Uit de praktijk blijkt namelijk dat er bij succesvolle intranetten vrijwel altijd heldere doelen zijn geformuleerd. In deze interactieve sessie geeft Joep van Loon aan hoe je dit het beste kunt aanpakken. Hij helpt je om de intranetdoelstellingen van jouw organisatie scherp te krijgen en geeft tips waarmee je de volgende dag direct aan de slag kunt.

Veel organisaties in de zorg kampen met hetzelfde probleem: het intranet wordt door medewerkers weinig gebruikt. In deze sessie krijg je praktische tips hoe je ervoor kunt zorgen dat het intranet meer gaat leven in je organisatie. Geen ingewikkeld gedoe met theoretische achtergronden en  onderzoek. Maar adviezen waar je morgen mee kunt starten. De sessie is niet alleen interessant voor deelnemers die willen dat het bestaande intranet meer gaat leven. Maar ook voor mensen die een nieuw intranet willen implementeren. Marcel van Sprang leidt deze interactieve sessie.

Bij een zelfsturende organisatie zijn medewerkers zelf verantwoordelijk voor het organiseren van hun werk. Een goed sociaal intranet kan hen hierbij ondersteunen. Bij jeugdzorginstelling Spirit gebeurt dit in de dagelijkse praktijk. “Voorheen bepaalde je manager welke informatie belangrijk was voor je werk”, geeft Evelyn Visschedijk aan. “Nu bepaal je zelf welke informatie je deelt vanuit je werk en je rol. Op het platform beweeg je je dus vanuit de kennis die je in huis hebt. Zo komen ook de verborgen experts bovendrijven.”

In deze interactieve sessie vertelt Evelyn over haar aanpak. Ze geeft tips & tricks, maar noemt ook de valkuilen. Heeft jouw organisatie al enige ervaring met zelfsturende teams of willen jullie die kant op? En vraag je je af hoe een sociaal intranet jullie hierbij kan ondersteunen? Dan is deze sessie interessant voor jou. Een leestip is dan dit heldere artikel waarin Evelyn uitgebreid aan het woord komt.

Tot voor kort hadden alleen de vaste medewerkers toegang tot het intranet van veel organisaties. Dat gaat gelukkig langzaam veranderen. In steeds meer zorginstellingen krijgen vrijwilligers toegang tot het platform. Ook zijn er tegenwoordig organisaties waar mantelzorgers en ouders, en cliënten het intranet op kunnen. Een voorbeeld van dat laatste is zorginstelling Vanboeijen, die bij dit event een presentatie geeft.

Maar hoe pak je zoiets aan? Waar moet je op letten? In deze interactieve sessie krijg je tips & tricks waarmee je in de praktijk van jouw organisatie aan de slag kunt.

11:35

Breakout-sessies: vier interactieve sessies

“Doelstellingen opstellen voor ons nieuwe intranet? Daar doen ze bij ons niet zo moeilijk over.” Deze uitspraak hoorde de organisator van deze bijeenkomst eens van een communicatieadviseur van een zorginstelling. Het tekent hoe er vaak over dit onderwerp gedacht wordt: doelstellingen zijn lastig en overbodig. En dat is jammer, want wil je dat je intranet succesvol wordt, dan zul je toch echt meetbare doelstellingen moeten vaststellen. Uit de praktijk blijkt namelijk dat er bij succesvolle intranetten vrijwel altijd heldere doelen zijn geformuleerd. In deze interactieve sessie geeft Joep van Loon aan hoe je dit het beste kunt aanpakken. Hij helpt je om de intranetdoelstellingen van jouw organisatie scherp te krijgen en geeft tips waarmee je de volgende dag direct aan de slag kunt.

Veel organisaties in de zorg kampen met hetzelfde problemen: het intranet wordt door medewerkers weinig gebruikt. In deze sessie krijg je praktische tips hoe je ervoor kunt zorgen dat het intranet meer gaat leven in je organisatie. Geen ingewikkeld gedoe met theoretische achtergronden en  onderzoek. Maar adviezen waar je morgen mee kunt starten. De sessie is niet alleen interessant voor deelnemers die willen dat het bestaande intranet gaat leven. Maar ook voor mensen die een nieuw intranet willen implementeren. Marcel van Sprang leidt deze interactieve sessie.

Bij een zelfsturende organisatie zijn medewerkers zelf verantwoordelijk voor het organiseren van hun werk. Een goed sociaal intranet kan hen hierbij ondersteunen. Bij jeugdzorginstelling Spirit gebeurt dit in de dagelijkse praktijk. “Voorheen bepaalde je manager welke informatie belangrijk was voor je werk”, geeft Evelyn Visschedijk aan. “Nu bepaal je zelf welke informatie je deelt vanuit je werk en je rol. Op het platform beweeg je je dus vanuit de kennis die je in huis hebt. Zo komen ook de verborgen experts bovendrijven.”

In deze interactieve sessie vertelt Evelyn over haar aanpak. Ze geeft tips & tricks, maar noemt ook de valkuilen. Heeft jouw organisatie al enige ervaring met zelfsturende teams of willen jullie die kant op? En vraag je je af hoe een sociaal intranet jullie hierbij kan ondersteunen? Dan is deze sessie interessant voor jou. Een leestip is dan dit heldere artikel waarin Evelyn uitgebreid aan het woord komt.

Tot voor kort hadden alleen de vaste medewerkers toegang tot het intranet van veel organisaties. Dat gaat gelukkig langzaam veranderen. In steeds meer zorginstellingen krijgen vrijwilligers toegang tot het platform. Ook zijn er tegenwoordig organisaties waar mantelzorgers en ouders, en cliënten het intranet op kunnen. Een voorbeeld van dat laatste is zorginstelling Vanboeijen, die bij dit event een presentatie geeft.

Maar hoe pak je zoiets aan? Waar moet je op letten? In deze interactieve sessie krijg je tips & tricks waarmee je in de praktijk van jouw organisatie aan de slag kunt.

12:05

Lunch

12:55

Breakout-sessies: intranetbeheerders van twee zorginstellingen geven een presentatie over het platform van hun organisatie

Het platform van het Reinier de Graaf Gasthuis werd vier jaar geleden gelanceerd en is binnen het vakgebied uitgegroeid tot een bekende attractie. Regelmatig komen ict- en communicatieprofessionals van andere zorginstellingen langs omdat ze dit sociaal intranet met eigen ogen willen zien. Wat het platform van dit ziekenhuis zo bijzonder maakt? “Ons sociaal intranet is dé plek om meer verbinding tussen medewerkers onderling en met de organisatie te realiseren”, zegt functioneel beheerder en community manager Attila Bártfai.

Medewerkers kunnen berichten op het intranet plaatsen en daarop reageren. Er zijn maar liefst 522 groepen: variërend van afdelingsgroepen en werkgerelateerde kennisonderwerpen tot een marktplaats en een kookgroep. Maandelijks worden er zo’n 1100 (!) bijdragen op het platform geplaatst. “Reiniernet, zoals ons intranet heet, is in feite één grote kennisbank en hét instrument om werkprocessen te delen.”

Dankzij Reiniernet zijn ook de fysieke whiteboards op de verpleegafdelingen, waarop allerlei mededelingen zoals roosterwijzigingen en verjaardagen van collega’s stonden, verdwenen. “Medewerkers die betrokken zijn bij patiëntenzorg vinden dat soort informatie op hun gepersonaliseerde homepage op Reiniernet.”

Daarnaast speelt het intranet een belangrijke rol bij kwaliteitsprogramma LEAN. “ Op de verpleegafdelingen beginnen we elke werkdag met ‘Dagstart’: werkbesprekingen op de verschillende afdelingen waarbij medewerkers aangeven hoe knelpunten kunnen worden opgelost. Dat wordt genoteerd op een aparte pagina op Reiniernet. Kunnen de problemen niet door de afdeling zelf worden opgelost, dan gaan ze via het intranet automatisch naar een hoger niveau in de organisatie. Het is dus een automatisch onderdeel van een workflow.”

Boerderijcampus is een zorgboerderij met drie locaties in Twente. De instelling telt 65 medewerkers, 120 cliënten en zo’n acht vrijwilligers. Boerderijcampus heeft sinds kort een intranet en extranet voor werknemers, ouders, verzorgers en voogden. Het platform moet niet alleen de onderlinge communicatie vereenvoudigen, maar biedt ook een centrale plek voor kennisdocumenten, zoals beleidsdocumenten, protocollen, activiteitenplanning en het aan- en  afmelden van deelnemers.

Ellen Loohuis, initiatiefnemer van Boerderijcampus: “We doen er alles aan om de ontwikkeling van onze cliënten te bevorderen. Daarom willen we ouders meer betrekken bij de Boederijcampus. We willen veel informatie breed delen, maar daarvoor is e-mail of een nieuwsbrief niet zo geschikt omdat het contact eenzijdig is. Ook willen we het personeel meer mogelijkheden bieden om dingen met elkaar te delen. Via het intranet kan er tussen de verschillende locaties informatie worden uitgewisseld over bijvoorbeeld de budgetten voor voeding, recepten, of het weekmenu.”

Ook de protocollen zijn nu makkelijker bereikbaar. “Vroeger stonden die op een gedeelde map op de server of ontvingen ouders deze in een fysieke map. Maar het was heel moeilijk om op de server iets terug te vinden. Ook was het voor medewerkers lastig om vast te stellen wat nu de laatste versie van het protocol is. Nu de protocollen op het intranet staan, zie je direct wat de laatste versie is. Ook is het veel eenvoudiger om daarin iets op te zoeken.”

13:30

Pauze

13:45

Breakout-sessies: intranetbeheerders van twee zorginstellingen geven een presentatie over het platform van hun organisatie

His masters voice. Zo kun je het oude intranet van JGZ Zuid-Holland West het beste omschrijven. De communicatie was eenrichtingsverkeer; content was vooral afkomstig van het Management Team en de stafdiensten. Januari dit jaar werd het nieuwe intranet ingevoerd en sindsdien draait alles vooral om het delen van kennis. Carina van der Beek, manager communicatie & pr: “Onze professionals werken zelfstandig op 28 locaties in 8 gemeenten en ze hebben individuele contact met cliënten. Ze zien elkaar weinig, maar dankzij het sociaal intranet kunnen ze van elkaar leren. Zeker omdat het zo gebruiksvriendelijk en toegankelijk is.”

Carina geeft een voorbeeld: “Een arts had een symposium bijgewoond. Een verslag daarover heeft zij op de tijdlijn gezet. Vroeger zou ze het hebben gemaild naar een klein groepje; nu is het bereik veel hoger.” Kennis wordt niet alleen gedeeld op de tijdlijn, maar ook op de 68 groepen. Hier worden documenten geplaatst zoals notulen en de agenda voor vergaderingen.

De invoering van het nieuwe intranet is onderdeel van een organisatieontwikkeling, legt Carina uit. “We zitten in een traject naar een lerende organisatie en zelforganiserende teams. We willen bevoegdheden lager in de organisatie leggen en professionals meer de ruimte te geven om hun eigen inschatting te maken. Het intranet geeft daar handen en voeten aan.”

Ook bij het dagelijks handelen biedt het intranet een belangrijke ondersteuning. “Vroeger was het ingewikkeld om iets te vinden in onze handboeken omdat ze op het intranet her en der verspreid waren. Nu is het eenvoudig om iets op te zoeken. Da’s belangrijk omdat de richtlijnen die in de kwaliteitshandboeken staan regelmatig veranderen. Bijvoorbeeld over de vraag: wanneer ga je bij baby’s over van vloeibare naar vaste voeding? Dankzij ons nieuwe intranet kun je dit soort richtlijnen makkelijk terugvinden.”

Zorginstelling Vanboeijen heeft met haar intranet voor cliënten in 2016 één van de meest prestigieuze awards op gebied van intranet gewonnen: de Intranet and Digital Workplace Award. Deze wereldwijde prijs werd eerder uitgereikt aan organisaties zoals Deutsche Telekom, Barclays Bank (een van de grootste banken ter wereld). Philips en Heineken. In 2017 was er opnieuw een internationale prijs: de Ragan Intranet Usability Award.

Huis Vanboeijen, zoals dit intranet heet, richt zich op mensen met een verstandelijke beperking. Cliënten kunnen met hulp van hun iPad online communiceren met anderen binnen hun woon- of werklocatie. Ook kunnen ze contact leggen met familie, begeleiders en vrijwilligers. Daarbij gaat het name om het delen van dagelijkse belevenissen en ervaringen. Dat gebeurt in de meeste gevallen met foto’s en grote pictogrammen.

“Cliënten communiceren vooral over kleine dingen”, aldus marketing en communicatiemedewerker Gonda de Vries. “Zo kan iemand met picto’s aangeven wat hij heeft gegeten. Of hij kan met emoticons aangeven dat hij zich blij of verdrietig voelt. En een ouder van een cliënt kan zo heel eenvoudig een foto van een mooi moment delen met haar zoon of dochter.”

Naast het intranet voor cliënten heeft Vanboeijen ook een sociaal intranet voor de medewerkers: Samen Vanboeijen. Het platform biedt onder andere een tijdlijn waar deelnemers berichten kunnen posten en groepen waar bijvoorbeeld notulen worden gedeeld. Volgens Gonda wordt het platform intensief gebruikt. “Het is gebruiksvriendelijk en zorgt voor verbinding tussen de verschillende locaties. Mensen geven elkaar tips en helpen elkaar. Dat werkt echt. Dankzij het intranet hoef je het wiel niet telkens opnieuw uit te vinden.”

14:25

De intranetbeheerders die om 12:55 en 13:45 een presentatie gaven, laten het platform van hun organisatie live zien aan de deelnemers. Je kunt rondwandelen en deze intranetten op grote beeldschermen bekijken en vragen stellen. Ook zijn er softwareleveranciers die tekst en uitleg kunnen geven over hun product. Deelnemers die dat willen – dit is dus niet verplicht – kunnen met hun laptop inloggen op het intranet van hun eigen organisatie en dit tonen aan andere deelnemers.  Een leuke manier om eens feedback van vakgenoten te krijgen op jouw platform.

15:25

Over intranetten bij zorginstellingen worden veel sprookjes verteld. Als je weblogs zoals Frankwatching en websites van leveranciers mag geloven, zijn ze allemaal een groot succes. De waarheid is natuurlijk anders. Er zijn – naast de succesvolle systemen – veel intranetten die niet voldoen aan de verwachtingen. Bijvoorbeeld omdat er technische gebreken zijn of omdat het aantal gebruikers heel laag is. Jij wilt natuurlijk dat je intranet wél een succes wordt. Consultant Peter Staal geeft aan welke valkuilen je moet vermijden en heeft gouden tips waar je écht wat aan hebt.

16:00

Afsluiting

16:15

Borrel

Ervaringen uitwisselen op een intranet

Alle deelnemers en sprekers van ‘Intranet in de Zorg’ krijgen toegang tot een sociaal intranet dat speciaal voor deze bijeenkomst wordt geactiveerd. Op dit besloten platform kun je vóór, tijdens en na de bijeenkomst ervaringen uitwisselen, screenshots delen, vragen stellen aan de sprekers et cetera. Na afloop van het event vind je hier ook de presentaties van de sprekers.

Feedback op jouw intranet?

Als je dat wilt – dit is niet verplicht – kun je tijdens het onderdeel ‘Intranet Informatiemarkt’
het platform van jouw organisatie via je laptop aan deelnemers tonen. Da’s interessant voor hen en jij krijgt feedback van vakgenoten.
Bij het event geven verschillende experts een presentatie. Wil je dat zo’n expert feedback op je intranet geeft?
Geef dat dan aan in het opmerkingenvak van het inschrijfformulier. Maximaal drie deelnemers kunnen hier gebruik van maken.
Vergeet dan niet een laptop of tablet mee te nemen om het intranet op te tonen.

De Walvis organiseert dit event en meer

‘Intranet in de Zorg’  wordt georganiseerd door Communicatiebureau De Walvis. Dit bureau
is onafhankelijk en niet gelieerd aan een softwareleverancier. Sinds 2013 heeft De Walvis al
16 bijeenkomsten georganiseerd. Voorbeelden zijn de Intranet Inspiratiemiddagen, Hét Noordelijk Intranetsymposium
en Hét Nationaal Intranetsymposium. Deze laatste bijeenkomst trok in 2016 maar liefst 110 deelnemers.

Wil je op de hoogte blijven van de komende events? Meld je dan via een e-mail aan voor de mailinglist.

Locatie

NBC Congrescentrum

Blokhoeve 1 Nieuwegein

De locatie ligt dichtbij de A2, A12 en A27 in het hart van Nederland. Parkeren is gratis. Met het ov is het NBC eenvoudig te bereiken. Neem vanaf Utrecht CS de sneltram naar IJsselstein of Nieuwegein. Na krap een kwartier stap je uit bij halte Zuilenstein. Je steekt direct de weg over en het NBC Congrescentrum ligt recht voor je. Het gebouw met de oranje toren kun je niet missen.

Aanmelden met vroegboekkorting

Profiteer nu van vroegboekkorting. Tot en met 16 mei 2017 kun je je aanmelden met 50 euro korting. Je betaalt dan slechts 295 euro (ex. btw) per persoon voor deelname aan ‘Intranet in de Zorg’ op 13 juni 2017.

Teamkorting

Kom je met meerdere personen van één organisatie? Dan profiteer je van teamkorting. Wanneer drie of meer mensen van één organisatie zich opgeven, dan betalen ze nu geen 295 euro, maar slechts 275 euro (ex. btw) per persoon. Graag in het opmerkingenveld in het inschrijfformulier vermelden dat je met meerdere personen deelneemt.

Aanmelden »

Sponsors