Intranet bij de Overheid

19 maart 2019 in Nieuwegein

Aanmelden »

Intranet bij de Overheid 2019

Ben je overheidsprofessional en op zoek naar inspiratie en informatie over (sociaal) intranet? Bezoek dan ‘Intranet bij de Overheid’. Dit event vindt plaats op 19 maart 2019 in Nieuwegein. Thema’s zijn onder andere: kennis delen, adoptie en community management. Je maakt kennis met inspirerende praktijkvoorbeelden en kunt live innovatieve intranetten zien. Ook zijn er interactieve sessies waar je, in kleine groepen onder leiding van experts, vragen en ervaringen kunt delen.
De info hieronder gaat over de eerste editie van dit event dat plaatsvond in mei 2018. De info over de bijeenkomst op 19 maart 2019 is uiterlijk in december 2018 up to date.

De laatste jaren is er veel veranderd bij overheidsorganisaties. Zo zijn door de decentralisatie veel taken op het bordje van gemeenten terechtgekomen. Ook zijn de taakopvattingen van overheidsprofessionals veranderd. De ivoren toren heeft plaatsgemaakt voor pro-actief optreden, afdelingoverschrijdend werken en samenwerking met andere partijen. Sociaal intranet en online community’s kunnen organisaties hierbij ondersteunen. Maar hoe werkt dat dan? Welke aanpak heeft succes? Tegen welke problemen loopt men aan? Kom naar ‘Intranet bij de Overheid’ en je hoort de eerlijke verhalen en tips & tricks uit de praktijk.

Zes redenen om erbij te zijn

Praktijkgericht

Alle sprekers gaan in op de dagelijkse praktijk bij overheidsorganisaties.

Kleinschalig

Het maximum aantal deelnemers is 50.

Live intranetten kijken

Unieke kans om live de intranetten van verschillende overheden te zien.

Inspiratie

Laat je inspireren door presentaties over innovatieve intranetten van overheden.

Ook voor professionals met ervaring

De laatste trends, tips, tricks en inspiratie om je intranet naar een hoger niveau te tillen

Interactie

Veel ruimte om vragen en ervaringen te delen met sprekers en andere deelnemers.

Voor wie

Professionals op gebied van communicatie of ict die betrokken zijn bij intranet en samenwerkingsplatforms bij de overheid. Het  event richt zich op professionals die zich oriënteren op een nieuw intranet én op mensen die op zoek zijn naar tips & tricks om het bestaande platform te verbeteren.

Sprekers

Klik op de foto voor meer info

Alex van Schooten

organisator en dagvoorzitter

Met zijn bedrijf Communicatiebureau De Walvis organiseert Alex events op gebied van intranet. Sinds 2013 heeft hij al 20 bijeenkomsten georganiseerd. Voorbeelden zijn 'Intranet in de Zorg' , Hét Noordelijk Intranetsymposium en Hét Nationaal Intranetsymposium. In 2017 trok Hét Nationaal Intranetsymposium 108 deelnemers.

Youri Dechesne

adviseur adviesbureau Evolve

Youri is consultant bij Evolve. Dit adviesbureau verbindt medewerkers via sociale intranetten om snel kennis en inzichten te delen. Youri richt zich onder meer op strategieontwikkeling, platformselecties en projectbegeleiding. Daarvoor komt hij bij organisaties door het hele land, in vele branches en dus ook bij de overheid. Zo heeft hij opdrachten gedaan voor gemeentes Eindhoven, Teylingen en Den Haag, en voor provincie Overijssel.

Peter Haan

directeur adviesbureau Evolve

Peter is directeur van adviesbureau Evolve. Dit bureau is gespecialiseerd in het verbinden van medewerkers via interne sociale media en doet dat al 6 jaar voor ruim 100 opdrachtgevers. Peter voerde binnen de overheid projecten uit voor o.a. het ministerie van Economische Zaken, de provincie Overijssel en de gemeentes Rotterdam, Den Haag en Amersfoort. Daarnaast geeft hij regelmatig inspiratiesessies voor senior management en directie.

Femke Stiekema

zelfstandig projectmanager

Femke Stiekema-Steenbrink werkt vanuit haar bureau De Project Winkel als zelfstandig projectmanager en adviseur. Ze is gespecialiseerd in o.a. intranet en interne communities binnen de overheid. Op dit moment is Femke projectmanager bij het gemeentelijk samenwerkingsverband Drechtsteden. Zij is daar eindverantwoordelijk voor de totale realisatie en implementatie van het social intranet. Eerder was ze o.a. intranetadviseur bij de gemeente Ede.

Ruud Ravenhorst

webadviseur gemeente Gouda

Ruud Ravenhorst is webadviseur en adviseur nieuwe media bij de gemeente Gouda, die zo’n 550 medewerkers telt. Ruud maakt deel uit van het projectteam van het sociaal intranet dat vorig jaar werd ingevoerd. Dankzij een succesvolle introductiecampagne is het gebruik van het platform hoog.

Majella Schreurs

bestuursadviseur RUD Twente

Majella Schreurs is bestuursadviseur bij de Regionale Uitvoeringsdienst (RUD ) Twente. Deze netwerkorganisatie voert voor 14 gemeenten en de provincie Overijssel taken uit op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Omdat de medewerkers op verschillende locaties werkzaam zijn, zien ze elkaar niet vaak. Het sociaal intranet speelt daarom een essentiële rol in het dagelijks werk.

Natascha Ippel

communicatiemedewerkster gemeente Aalburg

Natascha Ippel is communicatiemedewerkster bij de gemeente Aalburg. Deze gemeente fuseert volgend jaar met Werkendam en Woudrichem tot de nieuwe gemeente Altena. Het sociaal intranet voor Altena, dat al in 2016 live ging, speelt een belangrijke rol bij de fusie. Het is niet alleen een essentieel informatiekanaal, maar wordt nu al gebruikt om elkaar te leren te kennen en om samen te werken in groepen.

Janneke Romijn

online dienstverlening gemeente Werkendam

Janneke Romijn is medewerker online dienstverlening en communicatie bij de gemeente Werkendam. Deze gemeente fuseert volgend jaar met Aalburg en Woudrichem tot de nieuwe gemeente Altena. Het sociaal intranet van Altena ging al in 2016 van start. Het platform speelt een belangrijke rol bij de fusie. Het is niet alleen een essentieel informatiekanaal, maar wordt ook gebruikt om elkaar te leren te kennen en om samen te werken in groepen.

Rens Oosthoek

specialist in online communicatie

Rens Oosthoek is een ervaren en allround specialist in online communicatie. De afgelopen tien jaar heeft hij bij overheid en bedrijfsleven bijgedragen aan effectieve online communicatieprojecten. Op dit moment is hij onder andere actief als projectleider sociaal intranet bij de Raad voor de Kinderbescherming. Ook bij de provincie Limburg is hij projectleider sociaal intranet.

Ilona de Lange

projectleider intranet bij NWO

Ilona de Lange is projectleider intranet bij NWO (Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek). Vorig jaar ging bij deze organisatie het sociaal intranet live. Dit platform kwam in de plaats van een statisch intranet. Ilona was ook projectleider intranet bij ZonMw. Deze organisatie financiert gezondheidsonderzoek in Nederland en stimuleert het gebruik van de kennis die dit oplevert.

Kim Boscher

communicatieadviseur werkorganisatie De BUCH

Kim Boscher is communicatieadviseur bij de werkorganisatie de BUCH, een ambtelijk samenwerkingsverband van de gemeenten Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo. 4 jaar geleden ging het sociaal intranet live. Aanvankelijk een ‘bouwplatform’ dat medewerkers ondersteunt bij de bouw van een nieuwe organisatie. Inmiddels is het een ‘organisatieplatform’ waar men o.a. samenwerkt en alle nieuws over de organisatie kan vinden.

Programma

Als je je inschrijft voor dit event ontvang je later een mail waarmee je kunt bepalen welke breakout-sessies je wilt bezoeken.


8.45

Ontvangst en registratie

9.10

Korte inleiding door dagvoorzitter Alex van Schooten

9.25

Inspirerende opening: kennis delen met sociaal intranet

Steeds meer organisaties bij de overheid delen kennis met hulp van het intranet. Maar hoe werkt dit precies en wat levert het op? Dat zijn de twee vragen die centraal staan in de presentatie van consultant Youri Dechesne. Hij geeft een aantal praktische voorbeelden en vertelt wat deze organisaties doen op gebied van kennisdelen. Daarbij benoemt hij niet alleen de successen maar ook de zaken die niet goed lopen. Ook noemt Youri 4 succesfactoren die jou helpen als je zelf met kennisdelen aan de slag wilt.

10.00

Breakout-ronde: interactieve sessie en presentatie

Een sociaal intranet, extranet of online community wordt niet vanzelf een succes. Met communitymanagement zorg je ervoor dat je platform ook daadwerkelijk gebruikt wordt op een manier die bijdraagt aan de doelen van je organisatie. Dat is veelomvattend. Denk aan management meenemen, medewerkers opleiden, verbinden, activeren en stimuleren, communicatiemiddelen ontwikkelen en het platform integreren in de dagelijkse taken. In deze sessie, die geleid wordt door Peter Haan, leer je hoe je dit aanpakt.

De BUCH is een ambtelijk samenwerkingsverband van de Noord-Hollandse gemeenten Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo. In 2014 werd het sociaal intranet van de BUCH gelanceerd, in 2017 zijn de ambtelijke diensten van de gemeenten samengevoegd. Aanvankelijk bood het sociaal intranet vooral informatie over de herinrichting van de organisatie. In de woorden van communicatieadviseur Kim Boscher was het een ‘bouwplatform’: een intranet dat medewerkers ondersteunt bij de bouw van een nieuwe organisatie.

In de loop van de jaren is het uitgegroeid tot een ‘organisatieplatform’, zoals Kim het noemt. Je vindt er nu bijvoorbeeld de arbo-regelingen en alle producten en diensten van de nieuwe organisatie. Daarnaast zijn er steeds meer projectgroepen die het intranet o.a. gebruiken om samen te werken. Ook is het intranet uitgegroeid tot hét communicatiemiddel van de BUCH.

In haar presentatie beschrijft Kim hoe het platform is meegegroeid met de organisatie. Ze vertelt heel eerlijk wat wél en wat niet werkt. Bij deze sessie krijg je veel ruimte om jouw vragen en ervaringen met de spreker te delen.

10.35

Pauze

10.50

Breakout-ronde: 3 interactieve sessies

Een intranet kan alleen een succes worden als directie en management er volledig achter staan. Maar hoe krijg je die steun? Niet alleen in woorden, maar ook in daden. In deze sessie gaan we samen op zoek naar praktische handvatten. De sessie wordt geleid door Rens Oosthoek, zelfstandig projectleider op gebied van sociaal intranet.

Veel organisaties kampen met hetzelfde probleem. Er is een mooi intranet, maar het wordt door medewerkers weinig gebruikt. En waar het gebruikt wordt, levert het nog weinig op. In deze sessie krijg je praktische, onderbouwde adviezen waar je direct iets aan hebt. Youri Dechesne, consultant bij Evolve, leidt deze interactieve sessie die zich richt op mensen die weinig of geen ervaring hebben met het activeren van medewerkers.

Je hebt een (sociaal) intranet dat een tijdje geleden gelanceerd is. Adoptie ging prima en er is een groepje vaste gebruikers. Maar nu wil je de volgende stap zetten: het vergroten van de impact van je intranet door het doelgericht activeren van medewerkers. In deze sessie krijg je praktische, onderbouwde adviezen waar je direct iets aan hebt. Peter Haan, directeur van Evolve, leidt deze interactieve sessie die zich richt op mensen die al wat langer bezig zijn met het activeren van medewerkers.

11:35

Breakout-ronde: 3 interactieve sessies

Een intranet kan alleen een succes worden als directie en management er volledig achter staan. Maar hoe krijg je die steun? Niet alleen in woorden, maar ook in daden. In deze sessie gaan we samen op zoek naar praktische handvatten. De sessie wordt geleid door Rens Oosthoek, zelfstandig projectleider op gebied van sociaal intranet.

Je hebt een (sociaal) intranet dat een tijdje geleden gelanceerd is. Adoptie ging prima en er is een groepje vaste gebruikers. Maar nu wil je de volgende stap zetten: het vergroten van de impact van je intranet door het doelgericht activeren van medewerkers. In deze sessie krijg je praktische, onderbouwde adviezen waar je direct iets aan hebt. Peter Haan, directeur van Evolve, leidt deze interactieve sessie die zich richt op mensen die al wat langer bezig zijn met het activeren van medewerkers.

Intranetten bij overheidsorganisaties zijn vaak omgevallen boekenkasten: een berg aan informatie met weinig ordening.  In deze interactieve sessie geeft Ilona de Lange aan waar goede content aan moet voldoen en hoe je contentbeheer het beste kunt aanpakken. Ook gaat Ilona kort in op het thema ‘contentmigratie’:  het overzetten van content van het oude intranet naar een nieuw platform. Ze vertelt welke keuzes je hierbij kunt maken en hoe je daar later profijt van kunt hebben.

Ilona de Lange heeft de nodige ervaring op het gebied van intranet. Ze is projectleider intranet bij NWO (Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek), een zelfstandig bestuursorgaan dat valt onder de verantwoordelijkheid van het ministerie van OCW. Vorig jaar ging bij NWO het sociaal intranet live. Ilona begeleidde het traject van de start tot aan bouw en implementatie. Op dit moment is ze betrokken bij de doorontwikkeling. Ook was Ilona projectleider intranet bij ZonMw. Deze organisatie financiert gezondheidsonderzoek in Nederland en stimuleert het gebruik van de kennis die dit oplevert.

12.15

Lunch

13.05

Breakout-ronde: een projectmanager en een webmaster geven een presentatie over het platform van hun overheidsorganisatie

Hoe implementeer je het sociaal intranet van tien zelfstandige overheidsorganisaties die samen één overkoepelende organisatie vormen? Hoe ziet zo’n platform eruit en op welke manier werkt het? Dat vertelt Femke Stiekema, projectmanager bij Drechtsteden, in deze sessie. De Drechtsteden bestaan uit zeven buurgemeenten (Alblasserdam, Dordrecht, Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Sliedrecht, Hardinxveld-Giessendam en Zwijndrecht) en drie overkoepelende samenwerkingsverbanden (Gemeenschappelijke Regeling Drechtsteden, Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid en Dienst Gezondheid en Jeugd).

De organisaties maken gebruik van één overkoepeld Social Intranet Drechtsteden, kortweg SID. Het platform is de centrale toegang tot informatie, nieuws, medewerkers, applicaties, regelingen, systemen, organisatieonderdelen, projectteams, telefoonnummers, personeelsverengingen et cetera. SID is ook de plek waar de medewerkers met elkaar samenwerken in groepen. Binnen de eigen organisatie maar vooral ook Drechtsteden breed. Een voorbeeld is de groep ‘Young Drechtsteden’ die is gecreëerd om de onderlinge verbinding van jonge medewerkers te versterken.

Het platform is een zogeheten ‘multi-label’-omgeving. Iedere organisatie heeft een eigen huisstijl en kan eigen informatie tonen. Maar wel op één omgeving. Neem bijvoorbeeld het onderdeel ‘Weten en Regelen’. Hier staat informatie die geldt voor geheel Drechtsteden aangevuld met de informatie voor de eigen organisatie. Zo kunnen de 3500 medewerkers het social intranet naar hun eigen wensen inrichten en missen ze geen updates van de eigen organisatie. Klinkt allemaal mooi en aardig. Maar wat springt eruit volgens Femke? “Het intranet is intuïtief; het is overzichtelijk en eenvoudig in het gebruik. Beeld speelt een belangrijke rol. Ook jonge mensen, die veel ervaring hebben met social media, spreekt het aan.”

Bij de gemeente Gouda hebben ze voor elkaar gekregen waar elke webmaster van droomt: het gebruik van het intranet is hoog en de vooraf gestelde doelen zijn bereikt. Toen het sociaal intranet in 2017 werd ingevoerd, was de ambitie o.a. het verminderen van het mailgebruik en het vereenvoudigen van de samenwerking in projectteams. “Daarnaast”, zegt Ruud Ravenhorst, gemeentelijk webadviseur bij de gemeente Gouda, “wilden we mensen de kans geven om dingen te delen en de onderlinge band te verstevigen.”

In zijn presentatie zal Ruud onder meer ingaan op de succesvolle introductiecampagne. Zo zijn op elke afdeling ambassadeurs benoemd, leidinggevenden benaderd en veel presentaties gegeven. De campagne heeft effect gehad, want op het intranet zijn – in een organisatie die ongeveer 550 medewerkers telt – zo’n 120 groepen en er worden veel berichten geplaatst op de tijdlijnen. “Zelfs zoveel dat we moeten oppassen dat we niet aan ons eigen succes ten onder gaan. We zoeken nu naar manieren om berichten en notificaties te clusteren”

Dankzij het intranet is het mailverkeer met zo’n 20 procent afgenomen. “Maar dat is nog niet genoeg”, zegt Ruud. “We willen uitkomen op 50 procent.”

13.45

Breakout-ronde: 2 webmasters geven een presentatie over het platform van hun overheidsorganisatie

De Regionale Uitvoeringsdienst (RUD ) Twente voert voor de provincie Overijssel en 14 Twentse gemeenten de wettelijke milieutaken uit op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. De organisatie telt 160 medewerkers die verspreid zitten over gemeenten en provincie. De RUD is in een transitie naar een nieuwe organisatie. In 2017 is de gemeenschappelijke regeling van de Omgevingsdienst Twente (OD Twente) opgericht; deze is uiterlijk 1 januari 2019 operationeel. OD Twente neemt dan de taken van de RUD over. Alle medewerkers komen dan in dienst van de OD Twente

Een belangrijk doel van het sociaal intranet is het verschaffen van informatie over de transitie. Bestuursadviseur Majella Schreurs: “Dit is het enige centrale communicatiekanaal dat we hebben. Wij als staf van de RUD Twente beschikken niet eens over alle mailadressen van de medewerkers.” Daarnaast wordt het platform gebruikt om kennis en documenten te delen. “We hebben specialistengroepen over thema’s zoals ‘geluid.’ De mensen in deze groep overleggen op het platform met elkaar, plaatsen dossiers en kunnen samen aan documenten werken. Het platform biedt versiebeheer. Zo kun je altijd zien wat de laatste versie is van een document. Dat is heel handig.”

Omdat de medewerkers op verschillende locaties werkzaam zijn, zien ze elkaar niet vaak. Het platform speelt daarom een essentiële rol bij het uitwisselen van informatie in  het dagelijks werk. Overigens hebben ook externe projectleiders toegang tot de documenten.  “Als het intranet een week uit de lucht zou zijn, dan hadden we een probleem. We konden dan geen nieuws plaatsen over de transitie en dossiers zouden we dan moeten delen via WeTransfer. Maar dat doen we liever niet omdat we werken met bedrijfsgevoelige gegevens.”

Het platform heeft ook nog een bijzondere extra: er is een koppeling tussen het intranet en de website. “Ik kan bij berichten aangeven of ik ze alleen wil plaatsen op het intranet of dat ik ze ook wil plaatsen op de website. Dat is handig bij bijvoorbeeld wetgeving en jaarverslagen.”

De gemeenten Aalburg, Werkendam en Woudrichem in Noord-Brabant fuseren op 1 januari volgend jaar tot de gemeente Altena. Eind 2016 ging het sociaal intranet live. Alle ongeveer 400 medewerkers van de toekomstige fusiegemeenten hebben toegang tot Het Plein, zoals het intranet heet. Ook zo’n 80 externen maken gebruik van het platform. Deze externen bestaan o.a. uit medewerkers van adviesbureaus, het Centrum voor Jeugd en Gezin en GGD West-Brabant. Daarnaast hebben burgers toegang tot een afgeschermd gedeelte van het intranet. Daar kunnen ze bij voorbeeld meedenken over de toekomstvisie van de nieuwe fusiegemeente.

Het Plein is het belangrijkste informatiekanaal voor de fusie. Communicatiemedewerkster Natascha Ippel: “Het mooiste vind ik dat je iedereen tegelijk kunt bereiken met nieuws en dat mensen daarop direct kunnen reageren.” Janneke Romijn, medewerker online dienstverlening: “Ons advies aan medewerker: zet je vraag op Het Plein! Met een ‘mention’ krijgen andere mensen direct een melding. Zij kunnen dan eenvoudig en snel je vraag beantwoorden.”

Toekomstige collega’s kunnen elkaar op het platform ook leren kennen en samenwerken in 73 (laatste telling: maart 2018) groepen. Zo hebben de 3 personeelsverenigingen gezamenlijk een groep, net als de buitendiensten, en er is bijvoorbeeld een groep voor de drie ict-afdelingen. In de groepen kun je o.a. afspraken inplannen, vergaderstukken plaatsen en er worden documenten gedeeld.

Het gebruik van Het Plein is hoog. Ruim een derde van de medewerkers bezoekt het platform minimaal 1 keer per dag. Terwijl in ongeveer een derde van de groepen de afgelopen 4 weken activiteit was. Met de komst van Het Plein is het mailverkeer dan ook duidelijk afgenomen.

14:20

Intranet Informatiemarkt

De webmasters die om 13:05 en 13:45  een presentatie gaven, laten het platform van hun organisatie live zien aan de deelnemers. Je kunt rondwandelen en deze intranetten op grote beeldschermen bekijken en vragen stellen. Ook zijn er softwareleveranciers die tekst en uitleg kunnen geven over hun product. Deelnemers die dat willen – dit is dus niet verplicht – kunnen met hun laptop inloggen op het intranet van hun eigen organisatie en dit tonen aan andere deelnemers.  Een leuke manier om eens feedback van vakgenoten te krijgen op jouw platform.

15:20

Inspiratieparade

Alex van Schooten, dagvoorzitter en organisator van de bijeenkomst, laat inspirerende voorbeelden van intranetten van overheidsorganisaties de revue passeren.  Hierbij komen allerlei overheden aan bod: gemeente, gemeenschappelijke regeling, ministerie etc. Aan de hand van deze voorbeelden geeft Alex tips die jij direct in de praktijk kunt toepassen.

15.50

Afsluiting

16.10

Borrel, fris en hapjes

Wie kom je tegen bij ‘Intranet bij de Overheid’?

31 mensen hebben zich tot nu toe aangemeld. Zij zijn afkomstig van organisaties zoals:

  • gemeente 's Hertogenbosch
  • gemeente De Ronde Venen
  • gemeente Weesp
  • Brandweer Twente
  • gemeente Rheden
  • gemeente Midden-Groningen
  • gemeente Hattem
  • ministerie van VWS
  • gemeente Hellevoetsluis
  • Aidsfonds
  • gemeente Beverwijk
  • gemeente Doetinchem
  • Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
  • Autoriteit Financiële Markten (AFM)
  • gemeente Eindhoven

Feedback op jouw intranet?

Als je dat wilt – dit is niet verplicht – kun je tijdens het onderdeel ‘Intranet Informatiemarkt’ het platform van je organisatie via je laptop aan deelnemers tonen. Da’s interessant voor hen en jij krijgt feedback van vakgenoten. Wil je liever terugkoppeling van een expert? Ook dat is mogelijk. Enkele experts die een presentatie verzorgen, geven deelnemers feedback over hun intranet. Belangstelling? Geef dat dan aan in het opmerkingenvak van het inschrijfformulier. Maximaal 3 deelnemers kunnen hier gebruik van maken. Vergeet niet een laptop of tablet mee te nemen om het intranet te tonen.

De Walvis organiseert dit event en meer

Deze bijeenkomst wordt georganiseerd door Communicatiebureau De Walvis. Dit bureau is onafhankelijk en niet gelieerd aan een softwareleverancier of ander bedrijf. Sinds 2013 heeft De Walvis al 20 bijeenkomsten georganiseerd. Voorbeelden zijn de Intranet Inspiratiemiddagen en Hét Nationaal Intranetsymposium. Deze laatste bijeenkomst trok vorig jaar maar liefst 108 deelnemers. Op 12 juni 2018 organiseert De Walvis het event Intranet in Zorg en Welzijn.

Wil je op de hoogte blijven van de komende events? Meld je dan via een e-mail aan voor de mailinglist.

 

Locatie

NBC Congrescentrum

Blokhoeve 1 Nieuwegein

De locatie ligt dichtbij de A2, A12 en A27 in het hart van Nederland. Parkeren is gratis. Met het ov is het NBC eenvoudig te bereiken. Neem vanaf Utrecht CS de sneltram naar IJsselstein of Nieuwegein. Na krap een kwartier stap je uit bij halte Zuilenstein. Je steekt direct de weg over en het NBC Congrescentrum ligt recht voor je. Het gebouw met de oranje toren kun je niet missen.

Aanmelden

Deelname aan het event kost 375 euro (ex. btw) per persoon.

Teamkorting

Kom je met meerdere personen van één organisatie?  Dan profiteer je van teamkorting. Wanneer drie of meer mensen van één organisatie zich opgeven, dan betalen ze slechts 350 euro (ex. btw) per persoon.

Aanmelden »

Sponsors