Hét Noordelijk Intranetsymposium

28 juni 2018 in Groningen

Aanmelden »

Hét Noordelijk Intranetsymposium 2018

Op 28 juni 2018 is in Groningen de zesde editie van Hét Noordelijk Intranetsymposium. Een praktijkgericht event vol afwisseling. Hieronder vind je info over Hét Nationaal Intranetsymposium dat plaatsvond op 16 november 2017. Hét Noordelijk Intranetsymposium is qua opzet vergelijkbaar.

We beginnen met een pakkende keynote presentatie over de beste intranetten ter wereld. Vervolgens kun je presentaties volgen over thema’s zoals de digital workplace. Ook geven webmasters van verschillende organisaties een presentatie over hun sociaal intranet. Deze platformen kun je allemaal live bekijken. Last but not least zijn er kleinschalige, interactieve sessies over onderwerpen zoals ‘activatie’. Deel hier je ervaringen en vragen met andere deelnemers en experts.

Zes redenen om erbij te zijn

sociaal intranet

Praktijkgericht

De bijeenkomst richt zich op de dagelijkse praktijk van organisaties.

socciaal intranet

Inspirerend

Inspirerende en innovatieve voorbeelden van sociaal intranet

Laatste trends

Maak kennis met de laatste ontwikkelingen zoals de digital workplace.

sociaal intranet

Live intranetten kijken

Unieke kans om live de intranetten van verschillende organisaties te bekijken

sociaal intranet

Interactieve sessies

Deel je ervaringen en vragen met vakgenoten in kleine groepjes.

sociaal intranet

Eigen community

Deelnemers en sprekers krijgen toegang tot een sociaal intranet dat speciaal voor dit symposium wordt geactiveerd. Hier kun je ervaringen delen en vragen stellen aan de sprekers.

Voor wie

Professionals op gebied van communicatie of ict die betrokken zijn bij intranet. Het event richt zich op mensen die zich oriënteren op een nieuw intranet én op professionals die op zoek zijn naar tips & tricks om het bestaande platform te verbeteren.

Sprekers

Klik op de foto voor meer info

Jean Pierre Martens

consultant adviesbureau Mixit

Jean Pierre is consultant bij Mixit. Dit adviesbureau houdt zich onder andere bezig met ontwerp, realisatie en implementatie van het sociaal intranet bij aansprekende klanten als de KNVB, het Aids Fonds en de Nationale Ombudsman. Jean Pierre adviseerde onder andere de Kamer van Koophandel bij de inrichting van de digital workplace. Ook was hij nauw betrokken bij het ontwerp en realisatie van een kennisinstrument bij de klantenservice van DSW Zorgverzekeraar.

Peter Haan

directeur adviesbureau Evolve uit Utrecht

Peter is directeur van adviesbureau Evolve uit Utrecht. Dit bureau is gespecialiseerd in het verbinden van medewerkers via interne sociale media. Peter voerde projecten uit voor o.a. Schiphol, bouwbedrijf BAM, KLM, TNO, Ministerie van Economische Zaken, Philips, Ziggo en de provincie Overijssel. Daarnaast geeft hij regelmatig inspiratiesessies voor senior management en directies.

Michael Meyer

communicatieadviseur adviesbureau Orange Otters

Michael Meyer is communicatieadviseur en medeoprichter van Orange Otters verandercommunicatie. Dit bureau helpt veranderende organisaties slimmer (intern) te communiceren. Opdrachtgevers zijn o.a. woningcorporatie GroenWest, scholenorganisatie SaKS, gemeenten Bodegraven en Reeuwijk en woningcorporatie Zayaz.

Manouck van Valkenburg

projectleider sociaal intranet GGZ Noord-Holland Noord

GGZ Noord-Holland-Noord maakt de omslag naar een netwerkorganisatie waarin wijkgericht werken centraal staat. Dit betekent dat multidisciplinaire teams, die veel autonomie krijgen, in de wijken hulp gaan verlenen. Het nieuwe intranet is hierop toegesneden. “We hebben het platform echt voor de medewerker gemaakt. Onze centrale vragen: wat heeft hij of zij nodig? En hoe kan het intranet een netwerkorganisatie optimaal ondersteunen?”

Petra Peters

coördinator digitale informatie gemeente Westervoort

Op 1 januari 2018 zullen de Gelderse gemeenten Duiven en Westervoort ambtelijk fuseren. Dit betekent dat de ambtenaren van de gemeenten straks samenwerken binnen één organisatie. Het intranet speelt op dit moment een belangrijke rol bij de informatievoorziening over deze fusie. “Het platform is hiervoor heel handig, anders moest het allemaal via de mail.”

Peter Staal

zelfstandig community manager, consultant, trainer

Na jarenlang ervaring op te hebben gedaan met community management is Peter in januari 2017 samen met Kirsten Wagenaar een bureau gestart: Bind. Samen met kleine en grote klanten werken Kirsten en Peter aan het opzetten van community's voor allerlei doelgroepen. Centrale vragen voor Peter: "Wat betekent online kennisdelen in de praktijk? En hoe gaan we efficiënter samenwerken?"

Elisabeth Stoeten

communicatieadviseur gemeente Overbetuwe

De Gelderse gemeente Overbetuwe telt ongeveer 400 medewerkers. Tot november 2016 was er een statisch intranet en draaide alles om ‘zenden’. Doel van het nieuwe, sociaal intranet: kennis delen en interactie bevorderen tussen medewerkers. Dat gebeurt inmiddels: zowel intern als met externen. Bijvoorbeeld met welzijnsorganisaties

Youri Dechesne

consultant adviesbureau Evolve uit Utrecht

Youri is consultant bij Evolve. Dit bureau is gespecialiseerd in de inzet van sociale media binnen organisaties en helpt medewerkers om snel kennis te delen. Youri richt zich o.a. op strategieontwikkeling, platformselectie en projectbegeleiding. Hij werkt voor aansprekende klanten als Achmea, Danone Nutricia en TNO.

Helga Hogenkamp

communicatieadviseur gemeente Berkelland

In mei dit jaar werd het sociaal intranet van de Gelderse gemeente Berkelland gelanceerd. Het nieuwe systeem van deze gemeente met 350 medewerkers kwam in de plaats van een statisch intranet. “We hebben nu een platform van en vóór de medewerkers. We gaan uit van de communicatiekracht van de collega’s. Zo werkt het ook echt. Iedereen in de organisatie plaatst berichten.”

Anne Weijman

communicatieadviseur gemeente Berkelland

In mei dit jaar werd het sociaal intranet van de Gelderse gemeente Berkelland gelanceerd. Het nieuwe systeem van deze gemeente met 350 medewerkers kwam in de plaats van een statisch intranet. Waar het platform vroeger een "zendmachine" was, is er nu een intranet van en vóór de medewerkers.

Guido Pater

social business consultant

Guido is al vele jaren actief als zelfstandig consultant. Hij was onder andere projectleider bij de invoering van het sociaal intranet bij het Reinier de Graaf Ziekenhuis, Ambulance Oost en RAV IJsselland (Ambulancedienst in Zwolle). Op dit moment is hij projectleider sociaal intranet bij de RAVU (Ambulancedienst in Utrecht).

Selene Verdouw

communicatieadviseur Argos Zorggroep

Argos Zorggroep biedt deskundige zorg, behandeling en gezelligheid aan ouderen in de regio Rijnmond. Dit gebeurt bij de mensen thuis of in een van de 12 huizen voor verzorging en/of revalidatie. De organisatie telt 2200 medewerkers. Het sociaal intranet, dat ook mobiel te bereiken is, is vooral een middel voor verbinding tussen deze mensen die op allerlei verschillende plekken in een groot werkgebied actief zijn.

Debbie van Cleef

communitymanager ict-bedrijf BCT

BCT is gespecialiseerd in informatiebeheer rondom processen, documenten, objecten en communicatie/collaboratie. Het bedrijf met 180 medewerkers is marktleider in de gemeentemarkt op het gebied van Enterprise Information Management. Het intranet speelt een essentiële rol in het commercieel proces. “Als het systeem zou uitvallen, dan hebben we een groot probleem.”

Jerry Lenaerts

Informatiearchitect bij Vujadé

Jerry Lenaerts richt zich met zijn bureau Vujadé op het optimaliseren van het gebruik van ICT bij organisaties. Dit vertaalt zich concreet in het verbinden van mensen, tools en informatie. Opdrachtgevers bevinden zich in diverse sectoren zoals lokale overheid, zorg en financiële dienstverlening. Daarnaast coacht hij sprekers bij TEDxMaastricht.

Programma

Als je je inschrijft voor het symposium ontvang je later een mail waarmee je kunt bepalen welke breakout sessies je wilt bezoeken.

8.45

Ontvangst en registratie

9.20

Korte inleiding door dagvoorzitter Alex van Schooten

9.35

Jaarlijks worden verschillende onderscheidingen uitgereikt voor de beste intranetten ter wereld. Speciaal voor dit symposium maakt consultant Jean Pierre Martens zijn persoonlijk selectie. Wat zijn de 5 toppers van de afgelopen jaren? Jean Pierre stelt ze voor, toont screenshots en legt uit wat ze nou precies zo goed maakt. Ook vertelt hij wat jij van deze platformen kunt leren en direct in de praktijk kunt toepassen.

10.15

Breakout ronde: 1 presentatie en 4 interactieve sessies

De digital workplace is hot. Het is een verzameling digitale tools die medewerkers ondersteunen in hun dagelijks werk. Maar hoe ziet dat er nou concreet uit?  Tijdens deze presentatie geeft Jean Pierre Martens een overzicht van de laatste ontwikkelingen en toont voorbeelden uit de praktijk. Ook hoor je of  de digital workplace iets is waar jouw organisatie van kan profiteren.

Een intranet kan alleen een succes worden als de raad van bestuur en het management er volledig achter staan. Maar hoe krijg je die steun? Niet alleen in woorden, maar ook in daden. In deze sessie gaan we samen op zoek naar praktische handvatten. De sessie wordt geleid door consultant Guido Pater.

Bij veel organisaties heeft men over de doelstelling van het intranet nauwelijks nagedacht. Dat leidt vaak tot algemene en nogal vage doelen van het platform. Dit is jammer, want een intranet met vage doelstellingen heeft over het algemeen weinig meerwaarde. Michael Meijer leidt een interactieve sessie over hoe je organisatiedoelen vertaalt naar een intranet met toegevoegde waarde. De praktische instrumenten die Michael aanbiedt, zijn toepasbaar bij de selectie en start van een nieuw platform. Maar ze helpen ook om bij bestaande intranetten de toegevoegde waarde te verhogen.

Veel organisaties kampen met hetzelfde probleem. Er is een mooi intranet, maar het wordt door medewerkers weinig gebruikt. En waar het gebruikt wordt, levert het nog weinig op. In deze sessie krijg je praktische, onderbouwde adviezen waar je direct iets aan hebt. Youri Dechesne, consultant bij Evolve, leidt deze interactieve sessie die zich richt op mensen die weinig of geen ervaring hebben met het activeren van medewerkers.

Je hebt een (sociaal) intranet dat een tijdje geleden gelanceerd is. Activatie ging prima en er is een groepje vaste gebruikers. Maar nu wil je de volgende stap zetten: het vergroten van de impact van je intranet door het doelgericht activeren van medewerkers. In deze sessie krijg je praktische, onderbouwde adviezen waar je direct iets aan hebt. Peter Haan, directeur van Evolve, leidt deze interactieve sessie die zich richt op mensen die al wat langer bezig zijn met het activeren van medewerkers.

10.50

Korte pauze

11.05

Breakout ronde: 1 presentatie en 4 interactieve sessies

De digital workplace is hot. Het is een verzameling digitale tools die medewerkers ondersteunen in hun dagelijks werk. Maar hoe ziet dat er nou concreet uit?  Tijdens deze presentatie geeft Jean Pierre Martens een overzicht van de laatste ontwikkelingen en toont voorbeelden uit de praktijk. Ook hoor je of  de digital workplace iets is waar jouw organisatie van kan profiteren.

Een intranet kan alleen een succes worden als de raad van bestuur en het management er volledig achter staan. Maar hoe krijg je die steun? Niet alleen in woorden, maar ook in daden. In deze sessie gaan we samen op zoek naar praktische handvatten. De sessie wordt geleid door consultant Guido Pater.

Bij veel organisaties heeft men over de doelstelling van het intranet nauwelijks nagedacht. Dat leidt vaak tot algemene en nogal vage doelen van het platform. Dit is jammer, want een intranet met vage doelstellingen heeft over het algemeen weinig meerwaarde. Michael Meijer leidt een interactieve sessie over hoe je organisatiedoelen vertaalt naar een intranet met toegevoegde waarde. De praktische instrumenten die Michael aanbiedt, zijn toepasbaar bij de selectie en start van een nieuw platform. Maar ze helpen ook om bij bestaande intranetten de toegevoegde waarde te verhogen.

Veel organisaties kampen met hetzelfde probleem. Er is een mooi intranet, maar het wordt door medewerkers weinig gebruikt. En waar het gebruikt wordt, levert het nog weinig op. In deze sessie krijg je praktische, onderbouwde adviezen waar je direct iets aan hebt. Youri Dechesne, consultant bij Evolve, leidt deze interactieve sessie die zich richt op mensen die weinig of geen ervaring hebben met het activeren van medewerkers.

Je hebt een (sociaal) intranet dat een tijdje geleden gelanceerd is. Activatie ging prima en er is een groepje vaste gebruikers. Maar nu wil je de volgende stap zetten: het vergroten van de impact van je intranet door het doelgericht activeren van medewerkers. In deze sessie krijg je praktische, onderbouwde adviezen waar je direct iets aan hebt. Peter Haan, directeur van Evolve, leidt deze interactieve sessie die zich richt op mensen die al wat langer bezig zijn met het activeren van medewerkers.

11.45

Breakout ronde: 2 presentaties van webmasters over het platform van hun organisatie en 1 interactieve sessie

Argos Zorggroep biedt zorg, behandeling en gezelligheid aan ouderen in de regio Rijnmond. Dit gebeurt bij de mensen thuis of in een van de huizen voor verzorging en/of revalidatie. Het sociaal intranet is vooral een middel voor verbinding. Communicatieadviseur Selene Verdouw geeft een voorbeeld. “Onze organisatie bestaat in de huidige vorm 10 jaar. Daar besteden we veel aandacht aan op het intranet. In de nieuwsrubriek hebben we aan medewerkers gevraagd: waarom werk jij zo graag bij Argos? In anderhalve week is die post 360 keer bekeken en 28 mensen hebben gereageerd. Zo draagt het intranet bij aan het wij-gevoel in de organisatie en is het mogelijk om medewerkers te vragen om mee te denken.”

Niet alleen is er een tijdlijn waar medewerkers met elkaar communiceren, ook zijn er maar liefst 110 groepen waar veel kennis gedeeld wordt. Bij veel projecten wordt een eigen groep gestart. Als voorbeeld noemt Selene de groep over de nieuwbouw. “Hier plannen we alle afspraken, we delen weetjes, stellen elkaar vragen en delen documenten. Omdat in het systeem een goed documentbeheer is, heb je altijd de laatste versie van documenten. Dat scheelt een hoop gedoe. Je stuurt ook nauwelijks meer mails over dit soort dingen, maar bespreekt alles in de groep. Vroeger kwam het wel eens voor dat mensen geen e-mail ontvingen. Dat probleem hebben we nu gelukkig niet meer.”

‘We willen een organisatie zijn die dichtbij en samen met inwoners en ondernemers streeft naar het beste van Berkelland. Het nieuwe intranet kan jou daar straks mee helpen.’  Dat staat op de posters die intern zijn verspreid bij de lancering van het nieuwe platform van de Gelderse gemeente Berkelland in mei dit jaar.

Het oude intranet was statisch, een “zendmachine” zoals  communicatieadviseur Helga Hogenkamp zegt. “We hebben nu een platform van en vóór de medewerkers. We gaan uit van de communicatiekracht van de collega’s. Zo werkt het ook echt. Iedereen in de organisatie plaatst berichten.”

In de presentatie neemt Helga het proces door dat is afgelegd naar een nieuw intranet. “Wij zijn een organisatie in ontwikkeling, en we hebben gekozen voor zelforganisatie. Sinds 1 februari hebben we geen managers, teamleiders en afdelingshoofden meer. Een behoorlijke transitie, waarbij wij een passend intranet zochten. In de presentatie geef ik aan hoe we tot ons nieuwe intranet zijn gekomen, hoe onze communicatie hierop was ingericht en wat onze ervaringen zijn na de lancering. En tot slot geef ik onze tips en tricks voor een nieuw intranet.”

Sociaal intranetten bieden gebruikers de mogelijkheid om groepen te maken voor overleg en samenwerking. Omdat het aanmaken van een groep bij veel platformen eenvoudig is, zie je bij organisaties nogal eens een wildgroei aan allerlei groepen. Zo zijn er groepen waar niets gebeurt, groepen met nauwelijks leden en groepen die allang een stille dood zijn gestorven. Vrijheid blijheid, zo blijkt dan vaak, levert weinig resultaat op.

Herken jij dit probleem? Of loop je tegen een ander problemen aan met de groepen op jouw sociaal intranet? Komen groepen bijvoorbeeld helemaal niet van de grond? Dan is deze interactieve sessie, die geleid wordt door Peter Staal, iets voor jou. De sessie richt zich op webmaster of communitymanagers die willen weten hoe je het beste kunt omgaan met groepen. Je leert bijvoorbeeld om heldere doelen en regels op te stellen. Ook krijg je tips en tricks over hoe je medewerkers kunt stimuleren en begeleiden die een groep opzetten.

12.20

Lange pauze en lunch

13.10

Breakout ronde: 2 presentaties van webmasters over het platform van hun organisatie

Een sociaal intranet dat vanaf stap 1 is ingericht met de medewerkers in gedachten. Je komt het helaas maar weinig tegen. Bij GGZ Noord-Holland-Noord krijgen ze het wél voor elkaar. Manouck van Valkenburg, webredacteur en projectleider sociaal intranet: “We maken het platform voor de medewerker. Onze centrale vragen: wat heeft hij of zij nodig? En hoe kan het intranet een netwerkorganisatie optimaal ondersteunen?”

Centraal bij de inrichting staan persona’s. Dit zijn fictieve personages die model staan voor de medewerker. “We kijken naar typen gebruikers, bijvoorbeeld een spv’er (sociaalpsychiatrisch verpleegkundigen). We hebben gekeken naar hun werkzaamheden en hebben daarna de belangrijkste thema’s geformuleerd waar ze mee te maken hebben.”

Op basis van deze thema’s zijn de zogeheten ‘themapagina’s’ ingericht. Deze pagina’s vervangen de richtlijnen en protocollen; lijvige documenten waar je moeilijk iets in kon vinden. Op elke themapagina vind je één bepaald onderwerp dat te maken heeft met het dagelijks functioneren of met het werk met cliënten. Een voorbeeld van het eerste is ‘ouderschapsverlof’, een voorbeeld van het tweede is ‘medicatie’. Bovenaan elke pagina staan de kaders en daaronder komen de veelgestelde vragen en antwoorden.

Deze themapagina’s, de groepen waarin je kunt samenwerken en andere functionaliteiten maken onderdeel uit van het nieuwe intranet. Het platform ondersteunt medewerkers bij de omslag naar een netwerkorganisatie en wijkgericht werken. Begin september is het sociaal intranet voor alle 1700 medewerkers live gegaan.

Op 1 januari 2018 gaan de gemeenten Duiven en Westervoort ambtelijk fuseren. Dit betekent dat de ambtenaren van deze kleine gemeenten – Duiven telt ruim 170 medewerkers en Westervoort ruim 100 –  straks zullen samenwerken binnen één organisatie.

Op dit moment is er één intranet dat wordt gebruikt door de twee Gelderse gemeenten. Een deel van dat platform wordt gebruikt door de ambtenaren in Duiven en een deel door de ambtenaren in Westervoort. De beheerders van de beide gemeenten bepalen of berichten alleen te zien zijn voor de medewerkers van de ene gemeente of voor de andere. Of, zoals ook gebeurt, door medewerkers van beide gemeenten. Vanaf 1 januari krijgt het intranet een nieuwe structuur en zijn alle onderdelen van het intranet voor iedereen toegankelijk.

Het intranet speelt op dit moment een belangrijke rol bij de informatievoorziening over de fusie. Zo zijn op het platform de functieboeken te vinden. Hierin vind je onder andere functieomschrijvingen en loonschalen van de nieuwe organisatie. Petra Peters, coördinator digitale informatie van de gemeente Westervoort: “Medewerkers weten dat je hier alles kunt vinden over de fusie. Ze kunnen niet zeggen: ik wist het niet.”

Ook bij de groepen op het intranet – medewerkers kunnen hier updates plaatsen en samenwerken aan documenten – speelt de fusie al een rol. Ze zijn er niet alleen voor de afzonderlijke gemeenten, maar ook voor ambtenaren van Duiven én Westervoort. “Dan gaat het bijvoorbeeld om groepen van medewerkers die straks op dezelfde afdeling komen te werken.”

Consultant Peter Staal neemt Petra Peters een interview af over deze case. Petra toont hierbij ook live het intranet.

13.50

Breakout ronde: 2 presentaties  van webmasters over het platform van hun organisatie

Eind vorig jaar werd bij BCT een sociaal intranet gelanceerd. Dit bedrijf met 180 medewerkers is gespecialiseerd in informatiebeheer rondom processen, documenten, objecten en communicatie/collaboratie.

Het intranet speelt een essentiële rol in het commercieel proces. Debbie van Cleef, community manager: “We bieden veel verschillende producten aan. Op het platform vind je over elk product informatie. Dan gaat het om zaken als productspecificaties, prijslijsten, handleidingen et cetera.”

Deze informatie is essentieel voor de werknemers van de Salesafdeling. Zij hebben de productinfo nodig voor het maken van bijvoorbeeld offertes. Ook de consultants die klanten begeleiden bij de implementatie van producten maken er dagelijks gebruik van. Het samenstellen van al deze gegevens gebeurt door werkgroepen waar vaak meer dan tien medewerkers deel van uitmaken. “Het is een heel traject en stelt hoge eisen aan het documentbeheer. Maar op dit intranet werkt dat heel goed.”

Voordat BCT overging op dit platform, werkte het bedrijf met SharePoint. Het huidige systeem is veel gebruiksvriendelijker, stelt Debbie. “Het is meer intuïtief en werkt veel sneller. Het intranet levert dus duidelijk meer rendement op.”

Informatiearchitect Jerry Lenaerts neemt Debbie van Cleef  een interview af over deze case. Debbie toont hierbij ook live het intranet.

November vorig jaar ging het nieuwe intranet van de Gelderse gemeente Overbetuwe live. Het platform verving een intranet waar het alleen draaide om ‘zenden’. Doel van het nieuwe platform: kennis delen en interactie bevorderen tussen de ongeveer 400 medewerkers. Dat komt inmiddels aardig van de grond. Zoals bij de groep over de verbouwing van het gemeentehuis. Communicatieadviseur Elisabeth Stoeten: “Je kunt er zien hoe het staat met de overlast en er worden foto’s van de verbouwing geplaatst. Medewerkers stellen ook vragen en krijgen dan antwoord van de projectgroep.”

Niet alleen delen medewerkers intern kennis op het intranet, dit gebeurt ook met externen. “We werken bijvoorbeeld samen met lokale organisaties. Dan gaat het onder andere om welzijnsorganisaties die zich inzetten voor de participatie van statushouders.”

Dankzij het nieuwe intranet is het documentbeheer veel eenvoudiger geworden. “Vroeger moest je iedereen mailen, een bijlage toevoegen en iedereen sloeg die bijlage dan op z’n eigen plek op. Tegenwoordig vind je deze documenten eenvoudig terug op het intranet. Het is nu ook veel transparanter; iedereen kan meelezen en reageren.”

Een laatste voordeel: mensen geven nu spontaan updates over hun werk en stimuleren zo collega’s om mee te denken. “Er is bijvoorbeeld een projectgroep die zich bezighoudt met flexibel werken. Zij plaatsen regelmatig berichten en anderen kunnen daarop reageren. Dat is dus ‘Working out loud’. Collega’s doen het, al kennen ze de term niet. Dit gaat ons echt verder helpen.”

 

14.25

De webmasters van de organisaties die om 11.45, 13.10 en 13.50 een presentatie gaven,  laten het platform van hun organisatie live zien aan de deelnemers. Je kunt rondwandelen en deze intranetten op grote beeldschermen bekijken en vragen stellen. Ook zijn er softwareleveranciers die tekst en uitleg kunnen geven over hun product. Deelnemers die dat willen – dit is dus niet verplicht – kunnen met hun laptop inloggen op het intranet van hun eigen organisatie en dit tonen aan andere deelnemers.  Een leuke manier om eens feedback van vakgenoten te krijgen op jouw platform.

Wil je liever terugkoppeling van een expert? Ook dat is mogelijk. Enkele experts die een presentatie verzorgen, geven deelnemers feedback over hun intranet. Belangstelling? Geef dat dan aan in het opmerkingenvak van het inschrijfformulier. Maximaal 3 deelnemers kunnen hier gebruik van maken. Vergeet niet een laptop of tablet mee te nemen om het intranet te tonen.

15.25

Steeds meer organisaties delen kennis met hulp van sociaal intranet of een tool zoals Yammer. Doel: meer samenwerking en verbinding tussen medewerkers. In deze presentatie geeft Peter Haan, directeur van adviesbureau Evolve, verschillende inspirerende voorbeelden. Ook zal hij cases noemen waar kennis delen niet goed van de grond komt. Peter legt ook uit waarom het in de ene organisatie wél succesvol is en in de andere niet. Aan het eind van de presentatie geeft Peter tips: hoe pak je het aan als je hiermee zelf aan de slag wilt? Wat zijn de succesfactoren en waar liggen de valkuilen?

16.00

Korte terugblik: wat neem je mee van dit symposium?

16.15

Borrel, fris en hapjes

Wie kom je tegen op het intranetsymposium?

Info volgt.

“Veel inspiratie opgedaan”

Hét Nationaal Intranetsymposium vond eerder plaats in 2015 en 2016. Deelnemers reageerden enthousiast. Hieronder een paar tweets die toen verstuurd zijn.

Ervaringen uitwisselen op een eigen community

Alle deelnemers en sprekers van Hét Nationaal Intranetsymposium krijgen toegang tot een sociaal intranet dat speciaal voor dit symposium wordt geactiveerd. Op dit besloten platform kun je vóór, tijdens en na de bijeenkomsten ervaringen uitwisselen, screenshots delen, vragen stellen aan de sprekers et cetera. Ook zal SharePoint-specialist Ellen van Aken ingaan op al je vragen en problemen met SharePoint. Verder vind op het platform na afloop alle presentaties van de sprekers.

Feedback op jouw intranet?

Als je dat wilt – dit is niet verplicht – kun je tijdens het onderdeel ‘Intranet Informatiemarkt’
het platform van je organisatie via je laptop aan deelnemers tonen. Da’s interessant voor hen en jij krijgt feedback van vakgenoten.
Wil je liever terugkoppeling van een expert? Ook dat is mogelijk. Enkele experts die een presentatie verzorgen,
geven deelnemers feedback over hun intranet. Belangstelling? Geef dat dan aan in het opmerkingenvak van het inschrijfformulier.
Maximaal 3 deelnemers kunnen hier gebruik van maken. Vergeet niet een laptop of tablet mee te nemen om het intranet te tonen.

De Walvis organiseert dit event en meer

Hét Nationaal Intranetsymposium wordt georganiseerd door Communicatiebureau De Walvis. Dit bureau is onafhankelijk en niet gelieerd aan een softwareleverancier. Sinds 2013 heeft De Walvis al 18 bijeenkomsten georganiseerd. Voorbeelden zijn Hét Noordelijk Intranetsymposium, Intranet in de Zorg en Hét Nationaal Intranetsymposium. Hét Nationaal Intranetsymposium trok vorig jaar 98 deelnemers.

Wil je op de hoogte blijven van de komende events? Meld je dan via een e-mail aan voor de mailinglist.

Locatie

NBC Congrescentrum

Blokhoeve 1 Nieuwegein

De locatie ligt dichtbij de A2, A12 en A27 in het hart van Nederland. Parkeren is gratis. Met het ov is het NBC eenvoudig te bereiken. Neem vanaf Utrecht CS de sneltram naar IJsselstein of Nieuwegein. Na krap een kwartier stap je uit bij halte Zuilenstein. Je steekt direct de weg over en het NBC Congrescentrum ligt recht voor je. Het gebouw met de oranje toren kun je niet missen.

Aanmelden

Deelname aan het symposium kost 375 euro (ex. btw) per persoon.

Teamkorting

Kom je met meerdere personen van één organisatie? Dan profiteer je van teamkorting.  Wanneer drie of meer mensen van één organisatie zich opgeven, dan betalen ze nu slechts 350 euro (ex. btw) per persoon. Graag in het opmerkingenveld vermelden dat je met meerdere personen deelneemt.

Aanmelden »

Sponsors