Hét Noordelijk Intranetsymposium

29 juni 2017 in Groningen

Aanmelden met vroegboekkorting »

Hét Noordelijk Intranetsymposium 2017

Op 29 juni 2017 is de vijfde editie van Hét Noordelijk Intranetsymposium. Dit symposium is uitgegroeid tot hét intranet event in het Noorden. De bijeenkomst is kleinschalig en biedt veel afwisseling. De openingsact is een pakkende presentatie over de beste intranetten ter wereld. Daarnaast kun je presentaties volgen over het sociaal intranet en de digital workplace van verschillende organisaties. Ook kun je live intranetten bekijken. Last but not least: in kleinschalige, interactieve sessies kun je jouw ervaringen en vragen delen met andere deelnemers en experts.

Heb je op 29 juni geen tijd? Of is Groningen voor jou te ver weg? Kom dan naar Hét Nationaal Intranetsymposium op 16 november in Nieuwegein, vlakbij Utrecht.  De opzet van de dag met plenaire sessies, break out sessies en de Intranet Informatiemarkt is hetzelfde. Ook inhoudelijk komt het programma deels overeen. Zo begint het event in november eveneens met een presentatie over de beste intranetten ter wereld. Meer info vind je vanaf de zomer van 2017 op deze website.

 

Zes redenen om erbij te zijn

sociaal intranet

Praktijkgericht

De bijeenkomst richt zich op de dagelijkse praktijk van organisaties.

socciaal intranet

Inspirerend

Inspirerende en innovatieve voorbeelden van sociaal intranet

sociaal intranet

Kleinschalig

Er zijn maximaal 60 deelnemers.

sociaal intranet

Live intranetten kijken

Unieke kans om live de intranetten van verschillende organisaties te bekijken

sociaal intranet

Interactieve sessies

Deel je ervaringen en vragen met vakgenoten in kleine groepjes.

sociaal intranet

Eigen community

Deelnemers en sprekers krijgen toegang tot een sociaal intranet dat speciaal voor dit symposium wordt geactiveerd. Hier kun je ervaringen delen en vragen stellen aan de sprekers.

Voor wie

Professionals op gebied van communicatie of ict die betrokken zijn bij intranet. Het event richt zich op professionals die zich oriënteren op een nieuw intranet én op mensen die op zoek zijn naar tips & tricks om het bestaande platform te verbeteren.

Sprekers

Klik op de foto voor meer info

René Poel

projectmanager eHealth bij Lentis

Rene Poel is projectmanager eHealth bij Lentis. Lentis is een instelling voor ggz en verpleging en verzorging met meer dan 100 locaties waardoor kennisdeling en samenwerking tussen professionals een uitdaging zijn. René houdt zich bezig met de verdere opschaling en doorontwikkeling van het sociale intranet van Lentis.

Jean Pierre Martens

consultant bij adviesbureau Mixit

Jean Pierre Martens is consultant bij Mixit, een adviesbureau dat zich met name richt op sociaal intranet. Jean Pierre adviseerde onder andere Coolblue, een van de bekendste webwinkels van Nederland, over de inrichting van de digitale werkplek. Ook gaf Jean Pierre advies aan aansprekende bedrijven zoals bouwbedrijf Heijmans, de Kamer van Koophandel en winkelketen De Bijenkorf.

Michael Meyer

communicatieadviseur bij adviesbureau Orange Otters

Michael Meyer is communicatieadviseur en medeoprichter van Orange Otters verandercommunicatie. Dit bureau helpt veranderende organisaties slimmer (intern) te communiceren.

Aafke Gros

communicatieadviseur bij zorginstelling De Noorderbrug

Aafke is communicatieadviseur bij De Noorderbrug. Deze organisatie is specialist voor mensen met niet-aangeboren hersenletsel, doofheid met complexe problematiek, een chronische neurologische aandoening en de ziekte van Huntington. De Noorderbrug telt ruim achthonderd vaste medewerkers die werkzaam zijn op 32 locaties verspreid over zeven provincies. Het nieuwe intranet van De Noorderbrug ondersteunt de zelforganiserende teams.

Melissa Fuller

Melissa Fuller, directeur TEDxGroningen

Melissa is initiatiefnemer en directeur van het jaarlijkse event TEDxGroningen. Op 26 oktober is alweer de zesde editie. TED vond de eerste keer in 1984 in Californië plaats. Inmiddels wordt dit evenement wereldwijd gehouden. Tijdens het event geven sprekers een inspirerende en korte presentatie, en gaan in discussie met het publiek. Onderwerpen zijn bijvoorbeeld ontwikkelingen op gebied van internet en vernieuwende technologie.

Evelien Oosterbaan

communicatieadviseur gemeente Smallingerland

Evelien is werkzaam bij de Friese gemeente Smallingerland. Het sociaal intranet van de gemeente met 450 medewerkers heeft als doel de eilandencultuur te doorbreken. Dat lijkt al aardig gelukt. Ruim een jaar na de lancering zijn er 152 groepen waarin medewerkers, deels over de afdelingen heen, met elkaar samenwerken. Ook op de tijdlijn worden veel berichten gepost.

Marjan van der Vooren

adviseur gemeente Smallingerland

Marjan is werkzaam bij de Friese gemeente Smallingerland. Het sociaal intranet van de gemeente met 450 medewerkers heeft als doel de eilandencultuur te doorbreken. Dat lijkt al aardig gelukt. Ruim een jaar na de lancering zijn er 152 groepen waarin medewerkers, deels over de afdelingen heen, met elkaar samenwerken. Ook op de tijdlijn worden veel berichten gepost.

Tom van der Schilt

communicatieadviseur online bij Partou kinderopvang

Tom is communicatieadviseur bij Partou, de grootste kinderopvangorganisatie van Nederland. De organisatie telt 300 vestigingen en ruim 3600 medewerkers. Vorig jaar ging het nieuwe intranet live. “Het gebruiksgemak van het platform is hoog”, zegt Tom. “Het werkt op allerlei devices en de zoekfunctie functioneert prima.”

Ferdie van den Brink

communicatieadviseur bij de DDFK-gemeenten

Ferdie is communicatieadviseur bij de DDFK-gemeenten. Deze organisatie is ontstaan uit een ambtelijke fusie van de Friese gemeenten Dantumadiel, Dongeradeel, Ferwerderadiel en Kollumerland. Ferdie was samen met een collega verantwoordelijk voor implementatie en adoptie van het intranet. “Het sociaal intranet is onderdeel van ons dagelijks werk en een onontbeerlijk hulpmiddel bij de fusie.”

Rick Middendorp

informatiemanager bij aannemersbedrijf Krinkels

Rick is werkzaam bij Krinkels, een aannemersbedrijf met circa 250 medewerkers. Krinkels is een belangrijke speler op het gebied van groen, infra, water en sport. Het bedrijf realiseert en beheert projecten van a tot z. Naast de hoofdvestiging in Breda zijn er vestigingen in o.a. Alkmaar, Arnhem, Eindhoven, Venlo, Hengelo en Zuidwolde. Opdrachtgevers zijn bijvoorbeeld Rijkswaterstaat, de NS, waterschappen, gemeenten en bedrijven.

Youri Dechesne

consultant bij adviesbureau Evolve

Youri is consultant bij Evolve. Dit bureau is gespecialiseerd in de inzet van sociale media binnen organisaties en helpt medewerkers om snel kennis en inzichten te delen. Youri richt zich onder meer op strategieontwikkeling, platformselecties en projectbegeleiding. Hij doet dit bij organisaties zoals het Ministerie van Economische Zaken, Danone Nutricia en Achmea. Youri woont en werkt in Groningen.

Peter Staal

zelfstandig community manager, consultant, trainer

Na jarenlang ervaring op te hebben gedaan met community management is Peter Staal in 2017 met Kisten Wagenaar een gezamenlijk bureau gestart: Bind. Samen met kleine en grote klanten uit de zorg en andere branches werken Peter en Kirsten aan het opzetten, ontwikkelen en beheren van communities voor allerlei doelgroepen. Centrale vragen voor Peter: “Wat betekent online kennisdelen in de dagelijkse praktijk? En hoe gaan we efficiënter samenwerken?"

Programma

Als je je inschrijft voor het symposium ontvang je later een mail waarmee je kunt bepalen welke breakout sessies je wilt bezoeken.

8.45

Ontvangst en registratie

9.20

Korte inleiding door dagvoorzitter Alex van Schooten

9.35

Jaarlijks worden verschillende onderscheidingen uitgereikt voor de beste intranetten ter wereld. Speciaal voor dit symposium maakt Jean Pierre Martens zijn persoonlijk selectie. Wat zijn de 5 toppers? Jean Pierre stelt ze voor, toont screenshots en legt uit wat ze nou precies zo goed maakt. Ook vertelt hij wat jij van deze platformen kunt leren en direct in de praktijk kunt toepassen.

10.15

Breakout sessies

In 2013 is bij ggz-instelling Lentis een sociaal intranet ingevoerd. Met hulp van dit platform wilde de organisatie de omslag maken van ‘zenden’ naar ‘delen’. Dat blijkt in de praktijk knap lastig. Hoewel er veel werk is gemaakt van activatie, valt het gebruik bij sommige groepen in de organisatie ronduit tegen. Ook heeft een aantal medewerkers er geen behoefte aan om informatie te delen.
In deze presentatie legt René Poel van Lentis uit welke beren hij op de weg tegenkomt bij het activeren van medewerkers. Ook vertelt hij over de manieren waarop je gedragsverandering wél en niet tot stand kunt brengen. De tips van René kunnen je helpen om de omslag van een statisch naar een sociaal intranet in jouw organisatie soepeler te laten verlopen.

In het gros van de organisaties heerst ontevredenheid over het intranet. Er zijn technische problemen of het regent klachten over de gebruiksvriendelijkheid. Ook sluit de inrichting van het platform vaak niet aan bij de behoefte. Loop jij tegen deze of andere problemen aan en wil je een verbeterslag maken met het bestaande intranet? Geef je dan op voor deze interactieve sessie die wordt geleid door consultant Jean Pierre Martens. Je krijgt niet alleen nuttige handvatten aangereikt om meer uit je intranet te halen. Ook is er ruimte om ervaringen uit te wisselen.

Bij het overgrote deel van de intranetten heeft men niet of nauwelijks nagedacht over de doelstellingen. Dat is jammer.  Uit de praktijk blijkt namelijk dat er bij succesvolle intranetten vrijwel altijd heldere doelen zijn geformuleerd. Ook het omgekeerde geldt: zijn er geen duidelijke doelen dan is de kans groot dat het intranet weinig meerwaarde toevoegt. (Zie ook deze tekst.)
In deze interactieve sessie geeft consultant Michael Meyer aan hoe je het bepalen van doelstellingen het beste kunt aanpakken. Hij helpt je om de intranetdoelen van jouw organisatie scherp te krijgen en geeft tips waarmee je de volgende dag direct aan de slag kunt.

Veel organisaties hebben moeite om grip te krijgen op de almaar groeiende verzameling van informatie op het intranet. Dit leidt tot problemen zoals slechte zoekresultaten, doublures en content die niet inspeelt op de informatiebehoefte van gebruikers. Deze interactieve sessie helpt je om vat te krijgen op de overload aan informatie op het intranet.

10.50

Korte pauze

11.05

Breakout sessies

In 2013 is bij ggz-instelling Lentis een sociaal intranet ingevoerd. Met hulp van dit platform wilde de organisatie in de interne communicatie de omslag maken van ‘zenden’ naar ‘delen’. Dat blijkt in de praktijk knap lastig. Hoewel er veel werk is gemaakt van activatie, valt het gebruik bij sommige groepen in de organisatie ronduit tegen. Ook heeft een aantal medewerkers er geen behoefte aan om informatie te delen.
In deze presentatie legt René Poel van Lentis uit welke beren hij op de weg tegenkomt bij het activeren van medewerkers. En hij vertelt over de manieren waarop je gedragsverandering wél en niet tot stand kunt brengen. De tips van René kunnen je helpen om de omslag van een statisch naar een sociaal intranet wat soepeler te laten verlopen.

In het gros van de organisaties heerst ontevredenheid over het intranet. Er zijn technische problemen of het regent klachten over de gebruiksvriendelijkheid. Ook sluit de inrichting van het platform vaak niet aan bij de behoefte. Loop jij tegen deze of andere problemen aan en wil je een verbeterslag maken met het bestaande intranet? Geef je dan op voor deze interactieve sessie die wordt geleid door consultant Jean Pierre Martens. Je krijgt niet alleen nuttige handvatten aangereikt om meer uit je intranet te halen. Ook is er ruimte om ervaringen uit te wisselen.

Bij het overgrote deel van de intranetten heeft men niet of nauwelijks nagedacht over de doelstellingen. Dat is jammer.  Uit de praktijk blijkt namelijk dat er bij succesvolle intranetten vrijwel altijd heldere doelen zijn geformuleerd. Ook het omgekeerde geldt: zijn er geen duidelijke doelen dan is de kans groot dat het intranet weinig meerwaarde toevoegt. (Zie ook deze tekst.)
In deze interactieve sessie geeft consultant Michael Meijer aan hoe je het bepalen van doelstellingen het beste kunt aanpakken. Hij helpt je om de intranetdoelen van jouw organisatie scherp te krijgen en geeft tips waarmee je de volgende dag direct aan de slag kunt.

Veel organisaties hebben moeite om grip te krijgen op de almaar groeiende verzameling van informatie op het intranet. Dit leidt tot problemen zoals slechte zoekresultaten, doublures en content die niet inspeelt op de informatiebehoefte van gebruikers. Deze interactieve sessie helpt je om vat te krijgen op de overload aan informatie op het intranet.

11.45

Breakout sessies: 2 presentaties van intranetbeheerders over het platform van hun organisatie

“E-mail? Dat gebruiken we binnen TEDxGroningen niet. Wil ik iemand een vraag stellen, dan doe ik dat meestal via ons intranet.” Aldus Melissa Fuller, directeur van TEDxGroningen dat op 26 oktober 2017 voor de zesde keer plaatsvindt. Tijdens het event geven sprekers een presentatie en gaan na het evenement, middels verschillende platformen, in discussie met het publiek.

De organisatie achter TED verschilt sterk van een traditionele bedrijf. De ongeveer honderd mensen die betrokken zijn, doen hun werk vrijwillig. Ze zitten ook niet gezamenlijk in een kantoorgebouw, maar werken verspreid over de regio.

Traditionele vergaderingen komen hooguit één keer maand voor. Contact is er via Spark, een communicatieapp met chatfunctie, video, whiteboard en andere mogelijkheden. Daarnaast is deze digital workplace de plek waar kennis wordt gedeeld en waar men werkt aan bestanden. Voor elk onderwerp is er een eigen teampagina of ‘community’. Melissa vergelijkt het met een huis met verschillende kamers. “Er is bijvoorbeeld een vrijwilligerskamer. Daar worden documenten geplaatst over thema´s zoals T-shirts of de catering. Maar het is ook een levende plek voor discussies; bijvoorbeeld over de vraag: hoe gaat de lunch eruit zien?”

Via de smartphone kun je makkelijk volgen wat de laatste ontwikkelingen zijn. “In een community kun je personen of onderwerpen ‘taggen’. Dat betekent dat je aan iemands naam of een bepaald onderwerp een apenstaartje toevoegt. Heeft iemand mij ‘getagged’ dan krijg ik automatisch een notificatie via mijn smartphone. Zo kan iemand vragen: “Waar bestel je T-shirts, Melissa?” Door het ‘taggen’ kun je ook makkelijk zoeken op trefwoorden zoals ‘lunch’. Dit is veel makkelijker dan zoeken in je mailbox.”

In april 2016 ging het sociaal intranet van de Friese gemeente Smallingerland live. Doelstelling was kennis delen en het wij-gevoel in de organisatie versterken. Communicatieadviseur Evelien Oosterbaan: “We hadden een eilandencultuur, terwijl de buitenwereld van ons vraagt dat we afdelingsoverstijgend werken.”

Ids, zoals het platform heet, maakt dit mogelijk. “We weten nu beter waar anderen mee bezig zijn en voelen meer verbondenheid. Gisteren was een collega twaalf en een half jaar in dienst.  Een collega plaatste daarover een bericht op de tijdlijn. Dat leverde 81 likes en 14 reacties op. Als we geen intranet hadden, dan zouden alleen de collega’s op de afdeling hiervan geweten hebben.”

In de onderlinge communicatie spelen de groepen een belangrijke rol. Als voorbeeld noemt Evelien de groep ‘externe communicatie’. “Hierin vind je onder andere de brieven die verstuurd worden. Heeft een burger een vraag over zo’n brief, dan belt hij met ons servicecentrum. Vroeger zou diegene dan zijn doorverbonden met een medewerker die verantwoordelijk is voor de brief. Nu kunnen de medewerkers van het servicecentrum de brieven inzien in de groep ‘externe communicatie’. Bij eenvoudige vragen kan die medewerker direct hulp bieden.”

Qua activatie is er nog wel wat werk aan de winkel. Want ongeveer de helft van de ambtenaren is niet of nauwelijks actief op het platform. “Dat zijn vooral de mensen die geen ervaring hebben met sociale media.” Zal het lukken om ook hen te bereiken? “We zijn tevreden met wat we in een jaar bereikt hebben. Maar we blijven bezig om mensen te activeren.”

12.20

Lange pauze en lunch

13.10

Breakout sessies: 2 presentaties van intranetbeheerders over het platform van hun organisatie

Op 1 januari zijn de Friese gemeenten Dantumadiel, Dongeradeel, Ferwerderadiel en Kollumerland ambtelijk gefuseerd. Dit betekent dat de ruim zeshonderd ambtenaren van de vier gemeenten samenwerken binnen één organisatie. Om deze organisatie te ondersteunen, werd al in 2015 een nieuw intranet geïmplementeerd.

Het sociaal intranet bevat standaardelementen zoals nieuwsberichten, een tijdlijn à la Facebook en groepen waar mensen kunnen samenwerken en documenten delen. Opvallend detail: bij bepaalde projecten hebben ook mensen van buiten toegang tot groepen. Communicatieadviseur Ferdie van den Brink: “Er is bijvoorbeeld een groep waarin we met de gemeente Leeuwarden en externe adviseurs samenwerkte op het gebied van ict. Nieuws, notulen, documenten en afspraken werden in deze groep gemaakt en gedeeld. We kunnen in de groepen per deelnemer aangeven wat diegene wél en niet kan zien.”

Niet alleen voor dit ICT-project, ook voor de ambtelijke fusie bewijst het intranet z’n nut, aldus Ferdie. “Je kunt zo op een eenvoudige manier kennis maken met nieuwe collega’s. Ook is het handig dat je nieuwe werkprocessen in één keer met elkaar kunt delen. Daarnaast is het voor de leden van de nieuwe OR heel praktisch dat ze in één groep kunnen samenwerken. Ons sociaal intranet is nu onderdeel van het dagelijks werk en wordt door alle lagen in de organisatie gebruikt. Het is een onontbeerlijk onderdeel van de fusie.”

Consultant Peter Staal zal Ferdie interviewen over deze case.

Partou Kinderopvang is in 2014 ontstaan uit de fusie van vier organisaties. Elke werkmaatschappij had een eigen intranet dat maar weinig mogelijkheden bood. Er moest dus een nieuw platform komen. Maart 2016 is het nieuwe platform gelanceerd. Het richt zich vooral op de vestigingsmanagers en de pedagogisch medewerkers. Op elke groep, waar drie tot vijf pedagogisch medewerkers actief zijn, is één iPad waarmee mensen het intranet op kunnen. Ook kunnen mensen buiten werktijd met de smartphone inloggen op het platform.

Belangrijkste onderdeel van het intranet is het kwaliteitshandboek. Tom van der Schilt, communicatieadviseur online: “Dit is de ‘Bijbel’ binnen onze organisatie. Stel dat er een vermoeden van mishandeling is omdat een kind onder de blauwe plekken zit. Wat moet je dan doen? Er moet dus een goede zoekfunctie in zitten. Daarnaast moet je kwaliteitshandboek makkelijk kunnen updaten, want de regels veranderen telkens. Da’s allemaal mogelijk. We zijn daar echt wel trots op.

Daarnaast wordt het platform veel gebruikt om kennis uit te wisselen en om elkaar te inspireren. “Medewerkers plaatsen regelmatig teksten en foto’s over activiteiten die ze hebben opgezet. Zo bouwen we een database aan ideeën op. Da’s belangrijk, want bij Partou willen we de kinderen elke dag iets bijzonders bieden. Ook zijn er medewerkers die om tips vragen. De afdeling Pedagogiek speelt daarop in of andere pedagogische medewerkers reageren hierop.”

13.50

Breakout ronde: 2 presentaties  van intranetbeheerders over het platform van hun organisatie

In 2015 is zorginstelling De Noorderbrug overgestapt op een nieuwe manier van werken. Er werden zelforganiserende teams geïntroduceerd die verantwoordelijk zijn voor alle aspecten van het bieden van zorg. Van het vervoer van cliënten tot aan het werven van vrijwilligers en het organiseren van een teambuildingsdag. Het Servicebureau is toen op zoek gedaan naar een manier om de teams te faciliteren in de onderlinge kennisuitwisseling. Communicatieadviseur Aafke Gros: “We wilden niet een systeem, maar een community aanbieden waar medewerkers van verschillende teams met elkaar in gesprek kunnen en over de schutting kunnen kijken.”

September vorig jaar ging het sociaal intranet van De Noorderbrug live. Haar naam is Wies. Op het platform zijn inmiddels 70 groepen. Het merendeel is spontaan ontstaan. Voorbeelden zijn ‘Recent behandelaanbod’ en ‘Werken met Vrijwilligers’.  Het aantal leden van de groepen neemt toe en het uitwisselen van informatie komt volgens Aafke op gang. Op de tijdlijn worden eveneens steeds meer berichten gedeeld – ook dingen die vroeger via de nieuwsbrief of per mail verspreid werden.

Wat eruit springt bij dit intranet? “Het persoonlijke”, aldus Aafke. “Het oude intranet zag men als iets van het Servicebureau. Maar Wies zien we als een collega. Ze is onderdeel van onze organisatie en is van ons allemaal. Wies maakt het mogelijk dat we elkaar ontmoeten en inspireren. Zij maakt echt het verschil.”

Wil je weten wat er met een modern intranetplatform allemaal mogelijk is? Kijk dan eens naar Krinkels. Dit aannemersbedrijf gebruikt het platform niet alleen als intranet om medewerkers te informeren. Maar ook als extranet om met andere organisaties samen te werken en zelfs als website om burgers te informeren over projecten in hun omgeving.

Het intranet biedt informatie zoals een overzicht van lopende projecten, organisatienieuws en handleidingen. Daarnaast worden er voor projecten platforms gelanceerd – inmiddels zijn er 32 – waar documenten worden gedeeld met externe opdrachtgevers. Informatiemanager Rick Middendorp: “Vroeger werden de stukken heen en weer gemaild. Het nadeel was dat regelmatig documenten ontbraken of dat je niet wist of ze waren aangekomen. Dit werkt echt veel beter.”

Verder heeft Krinkels een aantal websites in het leven geroepen. Zo is er ‘Krinkels in Dordt’ waar burgers informatie kunnen vinden over projecten die in Dordrecht worden uitgevoerd. Het ligt in de bedoeling dat er in de toekomst meer van dergelijke websites komen. Ook moeten de mogelijkheden worden uitgebreid met bijvoorbeeld een forum en online enquêtes. Zodat burgers de mogelijkheid krijgen om mee te beslissen over bijvoorbeeld de herinrichting van een speelplaats.

Op dit moment hebben de websites al wél een openbaar gedeelte en een afgeschermd gedeelte dat fungeert als projectplatform. Hier kunnen opdrachtgevers en medewerkers van Krinkels documenten uitwisselen. Volgens Rick is het een fluitje van een cent om zo’n website op te tuigen. “Hebben we een nieuw project, dan vraagt onze leverancier een url aan en de rest doen we zelf. We zijn daar gemiddeld een halve dag mee bezig. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.”

Consultant Peter Staal zal Rick interviewen over deze case.

14.25

De intranetbeheerders van de zes organisaties die om 11.45, 13.10 en 13.50 een presentatie gaven,  laten het platform van hun organisatie live zien aan de deelnemers. Je kunt rondwandelen en deze intranetten op grote beeldschermen bekijken en vragen stellen. Ook zijn er softwareleveranciers die tekst en uitleg kunnen geven over hun product. Deelnemers die dat willen – dit is dus niet verplicht – kunnen met hun laptop inloggen op het intranet van hun eigen organisatie en dit tonen aan andere deelnemers.  Een leuke manier om eens feedback van vakgenoten te krijgen op jouw platform.

Wil je liever terugkoppeling van een expert? Ook dat is mogelijk. Enkele experts die een presentatie verzorgen, geven deelnemers feedback over hun intranet. Belangstelling? Geef dat dan aan in het opmerkingenvak van het inschrijfformulier. Maximaal 3 deelnemers kunnen hier gebruik van maken. Vergeet niet een laptop of tablet mee te nemen om het intranet te tonen.

15.25

Steeds meer organisaties delen kennis met hulp van het intranet. Maar hoe werkt dit precies en wat levert het op? Dat zijn de twee vragen die centraal staan in deze presentatie die verzorgd wordt door Youri Dechesne. Je krijgt een aantal praktische voorbeelden te horen van organisaties die kennis delen. Daarbij komen niet alleen de successen maar ook de zaken die niet goed lopen aan bod. Aan het eind van de presentatie geeft Youri tips: hoe pak je het aan als je hiermee zelf aan de slag wilt? Wat zijn de succesfactoren en waar liggen de valkuilen?

 

16.00

Korte terugblik: wat neem je mee van dit symposium?

16.15

Borrel

Wie kom je tegen op het intranetsymposium?

Binnen een paar weken hebben zich al 15 deelnemers aangemeld. Een selectie van aanwezige organisaties:

  • Avebe
  • gemeente De Fryske Marren
  • gemeente Haren
  • Forensisch Psychiatrisch Centrum Van Mesdag
  • Certe (medische diagnostiek)
  • De Kompanjie (ambtelijke org. Pekela en Veendam)
  • Rijksuniversiteit Groningen
  • Bevolkingsonderzoek Noord

“Leuk en informatief”

Hét Noordelijk Intranetsymposium vond al vier keer eerder plaats. Hoe reageerden de deelnemers?

“Ik was zeer positief. Ik kom na symposia nog wel eens van een koude kermis thuis. Vaak nogal veel gebakken lucht. Dit was bij jou absoluut niet het geval. Ik had een uitermate goed gevoel en ben met een volle tas (ook in mijn hoofd) naar huis gegaan. Complimenten.”
E-mail van Arthur Kees, communicatieadviseur gemeente Emmen, n.a.v. het symposium vorig jaar.

“Bedankt voor alle informatie en het leuke en informatieve symposium. Ik heb een kort verslag gedaan van de bijeenkomst bij mijn collega’s. Zij waren ook enthousiast. We gaan zeker gebruik maken van alle tips en tops die ik in Groningen heb gekregen.” E-mail van Hanneke de Zwart, communicatieadviseur van GGZ Rivierduinen in Leiden, n.a.v. het symposium vorig jaar.

Lees meer

Noordelijk Intranetsymposium gaat nationaal

Op 16 november 2017 is in Nieuwegein Hét Nationaal Intranetsymposium. Insteek en programma zijn deels hetzelfde als bij Hét Noordelijk Intranetsymposium. Zo geven verschillende organisaties geven een presentatie over hun platform, er zijn interactieve sessies, en er is de Intranet Informatiemarkt. Meer info vanaf de zomer op deze website.

Ervaringen uitwisselen op een eigen community

Alle deelnemers en sprekers van Hét Noordelijk Intranetsymposium krijgen toegang tot een sociaal intranet dat speciaal voor dit symposium wordt geactiveerd. Op dit besloten platform kun je vóór, tijdens en na de bijeenkomsten ervaringen uitwisselen, screenshots delen, vragen stellen aan de sprekers et cetera.

Feedback op jouw intranet?

Als je dat wilt – dit is niet verplicht – kun je tijdens het onderdeel ‘Intranet Informatiemarkt’
het platform van je organisatie via je laptop aan deelnemers tonen. Da’s interessant voor hen en jij krijgt feedback van vakgenoten.
Wil je liever terugkoppeling van een expert? Ook dat is mogelijk. Enkele experts die een presentatie verzorgen,
geven deelnemers feedback over hun intranet. Belangstelling? Geef dat dan aan in het opmerkingenvak van het inschrijfformulier.
Maximaal 3 deelnemers kunnen hier gebruik van maken. Vergeet niet een laptop of tablet mee te nemen om het intranet te tonen.

De Walvis organiseert dit event en meer

Hét Noordelijk Intranetsymposium wordt georganiseerd door Communicatiebureau De Walvis. Dit bureau is onafhankelijk en niet gelieerd aan een softwareleverancier. Sinds 2013 heeft De Walvis al 16 bijeenkomsten georganiseerd. Voorbeelden zijn de Intranet Inspiratiemiddagen, Hét Noordelijk Intranetsymposium, en Hét Nationaal Intranetsymposium. Op 13 juni 2017 organiseert De Walvis in Nieuwegein (vlakbij Utrecht) het event Intranet in de Zorg.

Wil je op de hoogte blijven van de komende events? Meld je dan via een e-mail aan voor de mailinglist.

Locatie

Van der Valk Hoogkerk

Borchsingel 53 Eelderwolde

Dit gloednieuwe hotel ligt aan de rand van de stad Groningen bij afslag 35 van de de A7. Parkeren is gratis. Ook met het openbaar vervoer is de locatie eenvoudig te bereiken: neem vanaf Groningen CS de bus naar halte P+R Hoogkerk. Dat is een rit van tien minuten. Vanaf de uitstaphalte is het nog één minuutje lopen. Het gebouw van zes etages is al vanaf grote afstand te zien.

Aanmelden met vroegboekkorting

Profiteer nu van vroegboekkorting. Tot en met 5 juni 2017 kun je je aanmelden met 50 euro korting. Je betaalt dan slechts 275 euro (ex. btw) per persoon voor deelname aan Hét Noordelijk Intranetsymposium op 29 juni 2017.

Teamkorting

Kom je met meerdere personen van één organisatie? Dan profiteer je van teamkorting. Tot en met 5 juni is er daarnaast ook nog vroegboekkorting. Wanneer drie of meer mensen van één organisatie zich opgeven, dan betalen ze geen 275 euro (ex. btw), maar slechts maar slechts 250 euro (ex. btw) per persoon. Graag in het opmerkingenveld in het inschrijfformulier vermelden dat je met meerdere personen deelneemt.

Aanmelden »

Sponsors